Διαχείριση συγκρούσεων και ο ρόλος της ενσυναίσθησης στις υπηρεσίες υγείας

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
University of West Attica   

Αποθετήριο :
Institutional Repository Polynoe   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Διαχείριση συγκρούσεων και ο ρόλος της ενσυναίσθησης στις υπηρεσίες υγείας

Μαραβά, Μαρία

Σαρρής, Μάρκος
Κουράκος, Μιχαήλ
Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Γούλα, Ασπασία
Διοίκηση και Διαχείριση Υπηρεσιών Υγείας και Κοινωνικής Φροντίδας
Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2021-02

2021-03-26T09:33:52Z


Στις υπηρεσίες υγείας, λόγω της πολυπλοκότητας του συστήματος και της αυξημένης αλληλεπίδρασης επαγγελματιών υγείας και ασθενών-χρηστών υπηρεσιών υγείας, προκύπτουν συγκρούσεις. Ο τρόπος διαχείρισης των συγκρούσεων επηρεάζει τόσο την παραγωγικότητα και αποδοτικότητα των εργαζομένων όσο και την ικανοποίηση των α-σθενών. Η ανάπτυξη της λειτουργίας της ενσυναίσθησης, της ικανότητας ενός ατόμου να αντιλαμβάνεται και να αναγνωρίζει τα συναισθήματα του άλλου, έχει σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία θετικών συναισθημάτων και την ανάπτυξη ποιοτικών σχέσεων, τόσο διεπαγγελμτικών όσο και κλινικών, στις υπηρεσίες υγείας. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση και δημιουργία μιας σύνθεσης της βιβλιογραφικής ανασκόπησης του ρόλου της ενσυναίσθησης στη διαχείριση συγκρούσεων στις υπηρεσίες υγείας. Μεθοδολογία: Η παρούσα μελέτη είναι μια δευτερογενής έρευνα. Η συλλογή των δεδομένων γίνεται μέσω βιβλιογραφικής ανασκόπησης με τη χρήση συγγραμμάτων και ηλεκτρονικών βάσεων δεδομένων. Η μέθοδος που θα ακολουθηθεί είναι η περιγραφική καταγραφή και η κριτική αποτίμηση των επιστημονικών άρθρων. Αποτελέσματα: Η ενσυναίσθηση επιδρά στη διαχείριση συγκρούσεων στις υπηρεσίες υγείας, προτρέποντας τόσο τους εργαζομένους όσο και τους ασθενείς-χρήστες υπηρεσιών υγείας να επιλέγουν συνεργατικά στυλ διαχείρισης, όταν τα επίπεδα ενσυναίσθησης παρατηρούνται αυξημένα και ανταγωνιστικά και αποφυγής όταν τα επίπεδα είναι χαμηλά. Οι παράγοντες που συμβάλλουν είναι οργανωτικοί, πολιτισμικοί, περιβαλλοντικοί, βιολογικοί και εκπαιδευτικοί. Συμπεράσματα: Σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης διαπιστώθηκε ότι υπάρχει θετική συσχέτιση του ρόλου της ενσυναίσθησης και της διαχείρισης συγκρούσεων στις υπηρεσίες υγείας. Παρατηρήθηκε επίσης ότι μέσω της συμμετοχής σε διάφορα εκ-παιδευτικά προγράμματα ενσυναίσθησης και διαχείρισης συγκρούσεων καλλιεργήθηκε, αναπτύχθηκε και διατηρήθηκε η έκφραση της ενσυναίσθησης. Παρατηρήθηκε βελτίωση της επικοινωνίας, απόκτηση νέων γνώσεων και δεξιοτήτων για την ανάπτυξη των δια-προσωπικών σχέσεων, με αποτέλεσμα την ικανοποίηση ασθενών και εργαζομένων και βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας.


Υπηρεσίες υγείας
Ενσυναίσθηση
Διαχείριση συγκρούσεων
Conflict management
Εκπαίδευση
Empathy
Επικοινωνία

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Διοίκηση και Διαχείριση Υπηρεσιών Υγείας και Κοινωνικής Φροντίδας

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.