Εικονική Πραγματικότητα: Η χρήση της στην Εργοθεραπεία στην αντιμετώπιση ατόμων με ΑΕΕ

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Εικονική Πραγματικότητα: Η χρήση της στην Εργοθεραπεία στην αντιμετώπιση ατόμων με ΑΕΕ

Μιχαηλίδου, Ελένη

Τμήμα Εργοθεραπείας
Tzonichaki, Ioanna
Κουλουμπή, Μαρία
Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας
Vlotinou, Pinelopi

Πτυχιακή εργασία

2023-07-25

2023-07-28T09:39:04Z


Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται το θέμα της εικονικής πραγματικότητας στην αντιμετώπιση ατόμων με Αγγειακό Εγκεφαλικό Επεισόδιο (ΑΕΕ) και πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο της βιβλιογραφικής ανασκόπησης. Στην αρχή της εργασίας δίνονται κάποιοι ορισμοί για την εικονική πραγματικότητα και πραγματοποιείται ιστορική αναδρομή. Έπειτα διερευνάται η χρήση της στις επιστήμες υγείας και την αποκατάσταση. Το κεφάλαιο το οποίο ακολουθεί αφορά τα ΑΕΕ, τις κατηγορίες τους και τους προδιαθεσικούς παράγοντες που σχετίζονται με την εμφάνιση τους. Επιπλέον αναλύεται ο ρόλος της Εργοθεραπείας στην αποκατάσταση των ατόμων που αναρρώνουν από εγκεφαλικό επεισόδιο. Αναλυτικότερα παρουσιάζεται η θέση του εργοθεραπευτή στην αξιολόγηση και την παρέμβαση ατόμων τα οποία έχουν αντιμετωπίσει εγκεφαλικό επεισόδιο ισχαιμικού ή αιμορραγικού τύπου. Το κεφάλαιο το οποίο ακολουθεί αφορά την χρήση της εικονικής πραγματικότητας σε άτομα με ΑΕΕ. Αρχικά εξετάζεται η εφαρμογή της στην αξιολόγηση των ατόμων και αναλύονται κάποιοι από τους τρόπους που πραγματοποιείται αυτό. Ακολουθεί παρουσίαση των θεραπευτικών παρεμβάσεων που γίνονται μέσω εικονικής πραγματικότητας στα άτομα της διαγνωστικής κατηγορίας που πραγματεύεται η παρούσα εργασία. Έπειτα γίνεται αναφορά στο πλαίσιο αναφοράς της αποκατάστασης και σε άλλες τεκμηριωμένες πρακτικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Ακολουθεί μια παρουσίαση κάποιων κατευθυντήριων οδηγιών για την εικονική πραγματικότητα. Στο τελευταίο κεφάλαιο της πτυχιακής αναλύονται διάφορα συστήματα εικονικής πραγματικότητας και η χρήση τους στην Εργοθεραπεία για άτομα με ΑΕΕ. Πιο συγκεκριμένα γίνεται μια κατηγοριοποίηση των συστημάτων σε απλά και εξειδικευμένα ανάλογα με τον σκοπό με τον οποίο δημιουργήθηκαν. Τα συστήματα τα οποία αναλύονται είναι τα Nintendo Wii, Playstation, Xbox Kinect, IREX, Nirvana, Pablo, Recoverix και Saebo VR. Τέλος γίνεται παρουσίαση των συμπερασμάτων τα οποία προέκυψαν από τα άρθρα που συγκεντρώθηκαν.


Αποκατάσταση
Εικονική πραγματικότητα
Αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο
Εργοθεραπεία

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ & ΠΡΟΝΟΙΑΣ - Τμήμα Εργοθεραπείας - Πτυχιακές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.