Γυναίκες και ηγεσία στην εκπαίδευση

Γυναίκες και ηγεσία στην εκπαίδευση

Φράγκου, Ηλιάνα

Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Πιερράκος, Γεώργιος
Spyridakos, Athanasios
Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων
Yannas, Prodromos
Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2021-03-16

2021-03-31T11:13:07Z


Όταν αναφερόμαστε σε μια γυναίκα επιστήμονα, μια γυναίκα μηχανικό ή μια γυναίκα εκπαιδευτικό, η λέξη «γυναίκα», δεν προσδιορίζει μόνο την κοινωνική ταυτότητά της αλλά και την διαφορετικότητά της ως οντότητα στον εργασιακό χώρο. Κάτι βέβαια που δεν συμβαίνει συνήθως για έναν άνδρα, σε αντίστοιχο επιστημονικό/ επαγγελματικό επίπεδο, καθότι η αξιολόγηση των προσόντων του εκτιμάται με ευνοϊκότερους όρους και κριτήρια. Καθώς κανείς δεν θέλει να αισθάνεται λιγότερο ισχυρός, πολλές γυναίκες της σύγχρονης εποχής, επιδιώκοντας να καταξιωθούν επαγγελματικά αναγκάζονται να παρακάμψουν τη φύση του φύλου τους. Με στόχο την ισότιμη με τους άνδρες αναγνώριση, επιδίδονται δυναμικά και αξιοκρατικά στον ανταγωνιστικό αγώνα της επιτυχίας. Πρόθεση της γράφουσας, δεν είναι να συντάξει με την παρούσα εργασία ένα φεμινιστικό μανιφέστο, που θα εγκωμιάζει τα προτερήματα και τις δεξιότητες των γυναικών. Αντίθετα, σκοπός αυτής της εργασίας, είναι η παράθεση και ανάλυση των διαφορετικών απόψεων που έχουν οι εμπλεκόμενες-εκπαιδευτικοί στην έρευνα και η εξαγωγή συμπερασμάτων και σημείων περαιτέρω προβληματισμού αναφορικά με την αντιμετώπιση της γυναίκας σε ηγετικές θέσεις στο χώρο της εκπαίδευσης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, υπάρχουν διαφορές μεταξύ των ανδρών και των γυναικών, τόσο στη συμπεριφορά όσο και στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται τα πράγματα που αφορούν την επαγγελματική τους εξέλιξη και πορεία. Ωστόσο, αυτές οι διαφορές δεν θα πρέπει να λειτουργούν ανταγωνιστικά μεταξύ τους, αλλά θα πρέπει να καλλιεργούν τον ανοιχτό διάλογο και την επικοινωνία, με απώτερο σκοπό την ενσωμάτωση καλών πρακτικών, τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο. Μια μικρή αλλαγή στον μέχρι τώρα παγιωμένο τρόπο σκέψης, ίσως επιφέρει μια πολύ μεγαλύτερη δυναμική στην αντιμετώπιση της ανισότητας και των προκαταλήψεων, ιδιαίτερα στον επαγγελματικό χώρο. Η εκπαίδευση αποτελεί από μόνη της έναν κλάδο αρκετά προβληματικό, πόσο μάλλον όταν οι ανάγκες της σύγχρονης εποχής καλούν όλους ανεξαιρέτως τους εκπαιδευτικούς, να αναλάβουν ρόλους πιο managerial εντός και εκτός της τάξης. Μέσα από αυτό τον προβληματισμό αναγεννήθηκε η ανάγκη για την παρούσα έρευνα, με σκοπό να φωτίσει όλα εκείνα τα μελανά σημεία, που εμποδίζουν τις γυναίκες εκπαιδευτικούς να αναλάβουν διοικητικά καθήκοντα και να εξελιχθούν επαγγελματικά.


Στερεότυπα
Φύλο και ηγεσία
Σχολική ηγεσία
Glass ceiling
Ηγεσία
Εκπαίδευση

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)