Ο ρόλος της πολιτιστικής επικοινωνίας για τη βιωσιμότητα των πολιτιστικών οργανισμών: συγκριτική μελέτη του Μουσείου της Πόλης των Αθηνών και του Μουσείου του Λονδίνου

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Ο ρόλος της πολιτιστικής επικοινωνίας για τη βιωσιμότητα των πολιτιστικών οργανισμών: συγκριτική μελέτη του Μουσείου της Πόλης των Αθηνών και του Μουσείου του Λονδίνου

Τσαλατσάνη, Βιργινία

Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Τράντα, Αλεξάνδρα
Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης
Αλεξανδρή, Ελένη
Αντωνίου, Αγγελική
Διαχείριση Πληροφοριών σε Βιβλιοθήκες, Αρχεία, Μουσεία

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2021-03

2021-04-08T14:52:10Z


Στην παρούσα εργασία δίνεται έμφαση στο πώς το μουσείο, ως πολιτιστικός οργανισμός, μπορεί να ακολουθήσει τις σύγχρονες τάσεις που επικρατούν στο χώρο της μουσειολογίας και να ανταπεξέλθει στις σημερινές προκλήσεις της κοινωνίας, ώστε εφαρμόζοντας την κατάλληλη επικοινωνιακή πολιτική να επιτύχει μία βιώσιμη ανάπτυξη. Συγκεκριμένα, πραγματοποιείται μία συγκριτική μελέτη μεταξύ του Μουσείου της Πόλης των Αθηνών και του Μουσείου του Λονδίνου, αναλύοντας τις επικοινωνιακές στρατηγικές που εφαρμόζουν αμφότερα. Επιπλέον, λαμβάνεται υπόψη ο παράγοντας της πανδημίας του COVID-19 και πώς οδήγησε τα δύο μουσεία στην τροποποίηση της πολιτικής τους. Όσον αφορά τη μεθοδολογία, σε μία προσπάθεια ισότιμης προσέγγισης των δύο μουσείων είχε αποφασιστεί η εφαρμογή ποιοτικής έρευνας με τη χρήση του εργαλείου της συνέντευξης και στις δύο περιπτώσεις. Εντούτοις μόνο το Μουσείο της Πόλης των Αθηνών αποκρίθηκε θετικά, με συνέπεια η μελέτη του Μουσείου του Λονδίνου να βασιστεί στην αξιοποίηση του υλικού που προσφέρει η ιστοσελίδα του καθώς και σε άλλες ηλεκτρονικές πηγές. Από την έρευνα συμπεραίνεται ότι το Μουσείο του Λονδίνου επενδύει σε μία επικοινωνιακή πολιτική που του εξασφαλίζει μεγαλύτερη προβολή, διεύρυνση του κοινού του και περισσότερα έσοδα. Σχετικά με το Μουσείο της Πόλης των Αθηνών προκύπτει το ζήτημα της έλλειψης μιας σχεδιασμένης επικοινωνιακής πολιτικής αφού το Μουσείο περιορίζεται σε γενικές κατευθύνσεις, όπως είναι η τάση για εξωστρέφεια.


Επικοινωνιακή πολιτική
Βιωσιμότητα
Μουσεία
Νέες τεχνολογίες
Πολιτιστική επικοινωνία

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Διαχείριση Πληροφοριών σε Βιβλιοθήκες, Αρχεία, Μουσεία

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.