Παράγοντες επιλογής και κατανάλωσης κρασιού: η περίπτωση της ελληνικής αγοράς

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Παράγοντες επιλογής και κατανάλωσης κρασιού: η περίπτωση της ελληνικής αγοράς

Κούρτης, Δημήτριος

Ζάβαλη, Μαρία
Τμήμα Επιστημών Οίνου, Αμπέλου και Ποτών
Καλδής, Παναγιώτης
Παναγιωτακοπούλου, Κωσταντίνα
Σχολή Επιστημών Τροφίμων

Πτυχιακή εργασία

2024-07-18

2024-07-24T10:22:11Z


Οι παράγοντες επιλογής και κατανάλωσης κρασιού έχουν προβληματίσει τους παραγωγούς και τους εμπόρους κρασιών, αλλά και τους ίδιους τους καταναλωτές. Ο τρόπος με τον οποίο οι καταναλωτές κρασιού επιλέγουν κρασιά είναι πολύπλοκος και συλλογικός. Οι επιλογές των καταναλωτών κρασιού σχετικά με το ποιο κρασί θα επιλέξουν και θα καταναλώσουν, πηγάζουν από ένα πλήθος παραγόντων που είτε σχετίζονται με το προϊόν, είτε σχετίζονται με τον ίδιο τον καταναλωτή. Πολλές παρόμοιες έρευνες έχουν γίνει σε διαφορετικές χώρες με ίδιους ή διαφορετικούς παράγοντες επιλογής και κατανάλωσης κρασιού από αυτούς που αναλύονται στη συγκεκριμένη εργασία. Η συγκεκριμένη εργασία επικεντρώνεται στη περίπτωση της Ελληνικής αγοράς όσον αφορά τους παράγοντες που επιλέγουν και καταναλώνουν κρασί οι καταναλωτές, καθώς επίσης και στις στάσεις που έχουν απέναντι σε αυτούς τους παράγοντες. Οι επιλογές που κάνουν οι καταναλωτές βασίζονται στη γνώση τους σχετικά με το κρασί, στη συχνότητα-εμπειρία χρήσης που έχουν, στα χαρακτηριστικά και τις πληροφορίες που προϊόντος. Επίσης τα κοινωνικά και δημογραφικά χαρακτηριστικά των καταναλωτών επηρεάζουν την επιλογή κρασιού που θα κάνουν. Για το σκοπό της έρευνας δημιουργήθηκε ερωτηματολόγιο σε ηλεκτρονική μορφή και διακινήθηκε σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες. Τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου δείχνουν τις προτιμήσεις και τη σημαντικότητα των παραγόντων που επιλέγουν και καταναλώνουν κρασί οι συμμετέχοντες. Ο πιο βασικός παράγοντας για να καταναλώσουν κρασί οι συμμετέχοντες βρέθηκε να είναι η γεύση και οι πιο σημαντικοί παράγοντες για να επιλέξουν κάποιο κρασί βρέθηκαν να είναι τα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά (γεύση-χρώμα-άρωμα) και η ποιότητα ενός κρασιού.


Παράγοντες επιλογής
Εμπειρία κατανάλωσης
Προτιμήσεις
Παράγοντες κατανάλωσης

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ - Τμήμα Επιστημών Οίνου, Αμπέλου και Ποτών - Πτυχιακές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)