Τα παιδαγωγικά οφέλη της δημιουργικής κίνησης σε παιδιά ηλικίας 3,5-4 ετών

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Τα παιδαγωγικά οφέλη της δημιουργικής κίνησης σε παιδιά ηλικίας 3,5-4 ετών

Γκρόσιου, Κωνσταντίνα

SOTIRIOU, CHRISTINA
Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Ρέτσιου, Στέλλα
Χατζηδάκη, Ζωή
Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία

Πτυχιακή εργασία

2024-07-03

2024-07-31T14:21:49Z


Κύριος σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η εξέταση και η παρουσίαση των παιδαγωγικών οφελών της δημιουργικής κίνησης σε παιδιά ηλικίας 3,5 – 4 ετών. Ως αφετηρία χρησιμοποιήθηκαν τα βασικά στοιχεία κίνησης του Rudolf Laban, και πιο συγκεκριμένα το στοιχείο χώρος – σώμα. Ύστερα, δημιουργήθηκαν 10 μαθήματα δημιουργικής κίνησης με διαφορετικές θεματικές και δράσεις, τα οποία πραγματοποιήθηκαν στον 1ο Παιδικό Σταθμό Ζωγράφου, κατά τη διάρκεια της πρακτικής μου άσκησης στο επάγγελμα, στο τμήμα της αντίστοιχης ηλικίας. Οι συμμετέχοντες ήταν 20 παιδιά, από τα οποία 8 ήταν αγόρια και 12 κορίτσια. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, για την καλύτερη διεξαγωγή της έρευνας, τέθηκαν 7 στόχοι, οι οποίοι σχετίζονταν α) με την αναγνώριση των διάφορων μερών του σώματος, β) την κίνηση σε διαφορετικά επίπεδα, γ) την κίνηση σε διαφορετικές κατευθύνσεις και διαδρομές, δ) την απομόνωση μερών του σώματος και τη διαδοχική κίνηση τους, ε) τη διατήρηση της γενικής ισορροπίας σε διάφορες κινήσεις, στ) τη διατήρηση της ισορροπίας σε διαφορετικά μέρη του σώματος και ζ) την αποτελεσματική συνεργασία. Για την ευκολότερη παρατήρηση της εξέλιξης των παιδιών, δημιουργήθηκαν λίστες ελέγχου με τα ονόματά τους και τους επιδιωκόμενους στόχους, που συμπληρώνονταν σε κάθε μάθημα. Επιπλέον υπήρξε και ελεύθερη παρατήρηση με αφηγηματικό τρόπο για περαιτέρω σημειώσεις, όπου κρίθηκε απαραίτητο. Όσον αφορά τα αποτελέσματα, με αρωγό την βιβλιογραφία και τις συμπληρωμένες λίστες ελέγχου, φάνηκε πως στο σύνολο τους τα παιδιά ολοκλήρωσαν με επιτυχία όλους τους κινητικούς στόχους στο πέρας των 10 μαθημάτων. Παράλληλα, εξελίχθηκαν γνωστικά και κοινωνικά, αλλά και ενίσχυσαν την αυτοπεποίθησή, την φαντασία, τη δημιουργικότητα και την κριτική τους σκέψη. Μόνη παρατήρηση αποτελούν δύο παιδιά που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού και δεν ολοκλήρωσαν με επιτυχία τους στόχους που αφορούσαν την ισορροπία, αν και παρουσίασαν μερική βελτίωση.


Νηπιακή ηλικία
Δημιουργική κίνηση
Παιδαγωγικά οφέλη
Rudolf Laban

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία - Πτυχιακές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.