Η επίδραση παρεμβατικών προγραμμάτων εικονικής πραγματικότητας στην κινητική απόδοση παιδιών με αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού. Μία συστηματική ανασκόπηση.

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η επίδραση παρεμβατικών προγραμμάτων εικονικής πραγματικότητας στην κινητική απόδοση παιδιών με αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού. Μία συστηματική ανασκόπηση.

Μπρούμα, Παναγιώτα
Φραντζανά, Σοφία

Sakellari, Vasiliki
Patsaki, Irini
Τμήμα Φυσικοθεραπείας
Chrysagis, Nikolaos
Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας

Πτυχιακή εργασία

2024-09-24

2024-10-02T05:57:21Z


Εισαγωγή: Η αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού είναι μία από τις πιο συχνές διαταραχές που εμφανίζονται στην παιδική ηλικία και σχετίζεται με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το παιδί στην απόκτηση και εκτέλεση κινητικών δεξιοτήτων, επηρεάζοντας την λειτουργικότητα στην καθημερινή του ζωή. Τα προγράμματα παρέμβασης με χρήση εικονικής πραγματικότητας αποτελούν μια σύγχρονη θεραπευτική προσέγγιση που χρησιμοποιείται στην αποκατάσταση παιδιών με αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού.  Σκοπός: Η εξέταση της επίδρασης των παρεμβατικών προγραμμάτων εικονικής πραγματικότητας στην κινητική απόδοση παιδιών με αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού.  Μεθοδολογία: Η αναζήτηση της αρθρογραφίας πραγματοποιήθηκε στις διεθνείς βάσεις δεδομένων Pubmed, Scopus, PEDro, ScienceDirect και Google Scholar. Η αξιολόγηση της μεθοδολογικής ποιότητας των ερευνών έγινε με τη χρήση της κλίμακας PEDro.  Αποτελέσματα: Στην παρούσα συστηματική ανασκόπηση συμπεριλήφθηκαν 9 έρευνες, εκ των οποίων οι 2 ήταν υψηλής μεθοδολογικής ποιότητας και οι 7 μέτριας μεθοδολογικής ποιότητας, σύμφωνα με την κλίμακα PEDro. Εξετάστηκαν η στατική και δυναμική ισορροπία, ο αμφίπλευρος συντονισμός, ο οπτικο-κινητικός συντονισμός, η επιδεξιότητα χεριών, η μυϊκή δύναμη, η ευκινησία και η αντίληψη της κινητικής απόδοσης. Οι μεταβλητές που παρουσίασαν στατιστικά σημαντική βελτίωση ήταν η ισορροπία, ο οπτικο-κινητικός συντονισμός και η αντίληψη της κινητικής απόδοσης.  Συμπεράσματα: Τα παρεμβατικά προγράμματα με την χρήση εικονικής πραγματικότητας έχουν θετική επίδραση στην ισορροπία, στον οπτικο-κινητικό συντονισμό και στην αντίληψη την κινητικής απόδοσης στα παιδιά με ΑΔΚΣ, ωστόσο για ορισμένες κινητικές δεξιότητες τα αποτελέσματα ήταν αντικρουόμενα. Προτείνεται η διεξαγωγή περισσότερων μελετών, με μεγαλύτερο δείγμα και με πρωτόκολλα τα οποία θα εστιάζουν στην εξάσκηση συγκεκριμένων κινητικών δεξιοτήτων για την εξαγωγή ασφαλέστερων αποτελεσμάτων. 


Εικονική πραγματικότητα
Παιδιά
Αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού
Κινητική απόδοση

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ & ΠΡΟΝΟΙΑΣ - Τμήμα Φυσικοθεραπείας - Πτυχιακές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.