Αξιολόγηση γνώσεων μέσω παιχνιδιού για την εκμάθηση προγραμματισμού με τεχνικές τεχνητής νοημοσύνης

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
University of West Attica   

Αποθετήριο :
Institutional Repository Polynoe   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Αξιολόγηση γνώσεων μέσω παιχνιδιού για την εκμάθηση προγραμματισμού με τεχνικές τεχνητής νοημοσύνης

Μοίρα, Ευαγγελία

Μυλωνάς, Φοίβος-Απόστολος
Σχολή Μηχανικών
Troussas, Christos
Κρούσκα, Ακριβή
Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών

Διπλωματική εργασία

2023-10-09

2024-10-10T14:08:57Z


Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στην ανάπτυξη ενός εκπαιδευτικού συστήματος προγραμματισμού που προσαρμόζεται δυναμικά στις ανάγκες και το επίπεδο γνώσεων του χρήστη. Το σύστημα αυτό αποσκοπεί στη δημιουργία μιας ελκυστικής και διαδραστικής μαθησιακής εμπειρίας, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της παιγνιδοποίησης και της τεχνητής νοημοσύνης για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της εκπαίδευσης. Η εκμάθηση της γλώσσας προγραμματισμού C πραγματοποιείται μέσω μιας διασκεδαστικής και προκλητικής διαδικασίας, στην οποία ο χρήστης συμμετέχει ενεργά. Συγκεκριμένα, το σύστημα παρουσιάζει ερωτήσεις σχετικές με τη γλώσσα προγραμματισμού C και, ανάλογα με τις απαντήσεις του χρήστη, καθορίζεται η εξέλιξη του παιχνιδιού. Εάν η απάντηση είναι σωστή, ο χρήστης προχωρά στην επόμενη ερώτηση. Αν, όμως, η απάντηση είναι λανθασμένη, ο χρήστης αντιμετωπίζει ένα κύμα εχθρών. Η δυσκολία των εχθρών αυξάνεται με τον αριθμό των λανθασμένων απαντήσεων, καθιστώντας το παιχνίδι ολοένα και πιο απαιτητικό. Με αυτή την προσέγγιση, το παιχνίδι συνδυάζει την εκπαίδευση με τη δράση, προσφέροντας μια διαδραστική εμπειρία που ενισχύει τις γνώσεις του χρήστη στην προγραμματιστική γλώσσα C, ενώ παράλληλα τονίζεται η ανάπτυξη δεξιοτήτων στρατηγικής σκέψης και επίλυσης προβλημάτων. Η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης διασφαλίζει ότι κάθε παίκτης αντιμετωπίζει μοναδικές προκλήσεις, προσαρμοσμένες στο επίπεδο γνώσεων του, καθιστώντας το εκπαιδευτικό αυτό εργαλείο αποτελεσματικό και ελκυστικό.


Ενεργός συμμετοχή χρήστη
Τεχνητή νοημοσύνη
Γλώσσα προγραμματισμού C

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ - Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών - Διπλωματικές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.