Εκτίμηση Εκπαιδευτικών Αναγκών Ελλήνων, Χωρίς Εξειδίκευση Στη Γηριατρική, Επαγγελματιών Υγείας Στις Βασικές Αρχές Της Γηριατρικής. Μια Ποιοτική Μελέτη.

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Εκτίμηση Εκπαιδευτικών Αναγκών Ελλήνων, Χωρίς Εξειδίκευση Στη Γηριατρική, Επαγγελματιών Υγείας Στις Βασικές Αρχές Της Γηριατρικής. Μια Ποιοτική Μελέτη.

Τσαμασιώτης, Γεώργιος-Κωνσταντίνος

Papandreou, Maria
GIOFTSOS, GEORGE
Sakellari, Vasiliki
Τμήμα Φυσικοθεραπείας
Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας
Νέες Μέθοδοι στη Φυσικοθεραπεία

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2024-09-24

O Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας δεσμεύτηκε για μια συντονισμένη παγκόσμια δράση, τη δεκαετία της υγιούς γήρανσης, από το 2020 έως το 2030. Η καταγραφόμενη βελτίωση του προσδόκιμου επιβίωσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση και η προκύπτουσα ανάγκη ικανοποίησης των ιδιαίτερων αναγκών υγειονομικής περίθαλψης των ηλικιωμένων αυξάνουν την ανάγκη εξειδίκευσης των επαγγελματιών υγείας στην Γηριατρική. Η προσαρμογή της Ελλάδας σε αυτήν την πρόκληση είναι σημαντική. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η συλλογή πληροφοριών αναφορικά με τις εκπαιδευτικές ανάγκες στις βασικές αρχές της Γηριατρικής, Ελλήνων μη εξειδικευμένων στη γηριατρική επαγγελματιών υγείας, οι οποίοι εργάζονται στην Ελλάδα. Η έρευνα είναι ποιοτική και πραγματοποιήθηκε με τη χρήση μιας ομάδας εστίασης αποτελούμενης από 10 επαγγελματίες υγείας (9 γυναίκες:1 άντρας-4 νοσηλεύτριες, έναν καρδιολόγο, μια επισκέπτρια υγείας, μια εργοθεραπεύτρια, 3 φυσικοθεραπεύτριες-) και ένα συντονιστή. Η συζήτηση διεξάχθηκε δια ζώσης και ηχογραφήθηκε ψηφιακά. Μετά την απομαγνητοφώνηση, τα δεδομένα επεξεργάστηκαν μέσω θεματικής ανάλυσης με τη χρήση του προγράμματος NVivo14. Tα απομαγνητοφωνημένα δεδομένα διαβάστηκαν και κωδικοποιήθηκαν με σκοπό την λεπτομερή καταγραφή και ανάλυσή τους. Αφού κατηγοριοποιήθηκαν, τέσσερα κύρια θέματα προσδιορίστηκαν: 1) Πρόσθετες δεξιότητες που απαιτούνται για τη φροντίδα των ηλικιωμένων, 2) Ζητήματα αβεβαιότητας κατά τη διαχείριση ηλικιωμένων ασθενών, 3) Γνωστικά κενά στο πεδίο της γηριατρικής, 4) Εκπαίδευση και κατάρτιση στη γηριατρική. Οι συμμετέχοντες αναγνώρισαν ότι απαιτούνται πρόσθετες δεξιότητες για τη φροντίδα ηλικιωμένων ασθενών. Ανάμεσα σε άλλες, η διαμόρφωση κλίματος καλής επικοινωνίας και ο τρόπος που οι επαγγελματίες υγείας αντιλαμβάνονται την γηριατρική προκρίθηκαν ως οι σημαντικότερες. Μεταξύ άλλων, ζητήματα αβεβαιότητας στη διαχείριση ηλικιωμένων ασθενών προκύπτουν λόγω των ανεκπαίδευτων φροντιστών και των ελλείψεων της πολιτείας. Οι συμμετέχοντες εντόπισαν «γηριατρικά» γνωστικά κενά και πρότειναν την καθιέρωση της γηριατρικής ως υποχρεωτικό μάθημα σε προπτυχιακό επίπεδο σε όλα τα προγράμματα σπουδών επιστημών υγείας καθώς και την ίδρυση σχετικών μετεκπαιδευτικών προγραμμάτων δια βίου μάθησης. Συμπερασματικά, η ένταξη της γηριατρικής εκπαίδευσης σε προπτυχιακό επίπεδο και καθ' όλη τη διάρκεια της σταδιοδρομίας ενός επαγγελματία υγείας είναι απαραίτητη.


Βασικές αρχές γηριατρικής
Ομάδα εστίασης
Εκπαιδευτικές ανάγκες
Επαγγελματίες υγείας

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ & ΠΡΟΝΟΙΑΣ - Τμήμα Φυσικοθεραπείας - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Νέες Μέθοδοι στη Φυσικοθεραπεία

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)