Το νέο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και κατά πόσο η εφαρμογή του συμβάλλει στην ποιοτική αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Το νέο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και κατά πόσο η εφαρμογή του συμβάλλει στην ποιοτική αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης

Στεφοπούλου, Στεφανία

Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής
Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
HYZ, ALINA
Δημόσια Οικονομική και Πολιτική
Σταυρουλάκης, Δημήτριος
Αλεξόπουλος, Ανδρέας

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2024-10-14

2024-10-23T09:48:34Z


Η εκπαιδευτική αξιολόγηση στην Ελλάδα έχει αποτελέσει διαχρονικά αντικείμενο προβληματισμού, καθώς αποτελεί ένα από τα βασικά εργαλεία του κράτους για την διασφάλιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος. Με τον Νόμο 4823/2021 ψηφίστηκε η εφαρμογή του νέου συστήματος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Η εργασία εξετάζει το νέο σύστημα αξιολόγησης και αναλύει την πιθανή συμβολή του στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης. Η μελέτη εμβαθύνει στο θεωρητικό πλαίσιο της αξιολόγησης, υπογραμμίζοντας τη σημασία της στην απόδοση των εκπαιδευτικών. Συζητούνται οι διάφορες μέθοδοι και τα κριτήρια που χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση, όπως η αυτοαξιολόγηση, η παρατήρηση της διδασκαλίας και η χρήση ψηφιακών εργαλείων. Επιπλέον, η βιβλιογραφική έρευνα προσφέρει μια ιστορική αναδρομή στην εκπαιδευτική αξιολόγηση στην Ελλάδα, αναδεικνύοντας τις προκλήσεις και τις μεταρρυθμίσεις που έχουν σημειωθεί στο σύστημα με την πάροδο του χρόνου. Επίσης, γίνεται σύγκριση με διεθνή εκπαιδευτικά συστήματα, όπως αυτά της Φινλανδίας, της Σουηδίας και των Ηνωμένων Πολιτειών, για να εντοπιστούν βέλτιστες πρακτικές και πιθανές βελτιώσεις. Τέλος, η εργασία αξιολογεί, μέσω έρευνας που διεξήχθη σε εκπαιδευτικούς της δημόσιας εκπαίδευσης, την επίδραση του νέου συστήματος στην ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και στο γενικότερο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων καταδεικνύει τον διχασμό της εκπαιδευτικής κοινότητας σε πολλές εκφάνσεις της διαδικασίας της αξιολόγησής τους, αλλά υπάρχει σύγκλιση απόψεων στη μη αποδοχή του νέου συστήματος αξιολόγησης, ενώ διαφαίνεται ξεκάθαρα η ανάγκη για βελτιώσεις.


Δημόσια εκπαίδευση
Συστήματα αξιολόγησης
Εκπαιδευτική αξιολόγηση
Ποιοτική αναβάθμιση

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Δημόσια Οικονομική και Πολιτική

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.