Η συμβολή των νέων τεχνολογιών στην ανάπτυξη της χωροταξικής νοημοσύνης. Μελέτη περίπτωσης: Μέθοδοι CAD

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
University of West Attica   

Αποθετήριο :
Institutional Repository Polynoe   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η συμβολή των νέων τεχνολογιών στην ανάπτυξη της χωροταξικής νοημοσύνης. Μελέτη περίπτωσης: Μέθοδοι CAD

Ραπανάκης, Κωνσταντίνος

Σχολή Μηχανικών
Ατανάσοβα-Νικολαΐδου, Γιάννα
Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών
Makrygiannis, Panagiotis
Εξαρχάκος, Γεώργιος

Διπλωματική εργασία

2024-04-10

2024-11-11T11:30:28Z


Η παρούσα μελέτη αφορά στην έρευνα που διεξήχθη σχετικά με τη χωρική ικανότητα και ανάπτυξή της στην ανώτατη εκπαίδευση και συγκεκριμένα στη σχολή Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Συγκεκριμένα, σε φοιτητές και φοιτήτριες που φοιτούν σε διαφορετικά εξάμηνα (2ο, 3ο, 5ο, 6ο, 7ο, 9ο και πτυχίου) και παρακολουθούν το μάθημα «Μέθοδοι CAD σε Τεχνικά Έργα» (μάθημα 3ου εξαμήνου). Σκοπός της έρευνας είναι να διαπιστωθεί εάν (καθώς και κατά πόσον) η σχεδίαση μέσω Η/Υ τόσο στο επίπεδο όσο και στον χώρο συμβάλει στην ανάπτυξη της χωρικής αντίληψης ενός ανθρώπου. Η μέθοδος που επελέγη είναι η χρήση pre και post τεστ σε ομάδες, ώστε να διαπιστωθεί η αύξηση (η μη) των υπό εξέταση υποθέσεων. Οπότε και οι φοιτητές και φοιτήτριες αξιολογήθηκαν με χρήση ερωτηματολογίου πριν και μετά την παρακολούθηση του εν λόγω μαθήματος σε μια σειρά διαφορετικών κατηγοριών γεωμετρίας, ώστε να αξιολογηθεί η χωρική τους ικανότητα και η επίδραση που είχε η χρήση CAD σε αυτήν. Μετά από στατιστική επεξεργασία προκύπτουν σημαντικές διαφορές στην απόδοση των φοιτητών και φοιτητριών, με διακυμάνσεις στις μέσες τιμές. Η έρευνα επιβεβαιώνει την θετική επίδραση που είχε η χρήση CAD στην ανάπτυξη της χωρικής τους ικανότητας. Οι διαφορές στις επιδόσεις μεταξύ των φύλων είναι στατιστικά σημαντικές, αναδεικνύοντας τη σημασία του φύλου ως έναν από τους παράγοντες που επηρεάζουν την ακαδημαϊκή απόδοση. Η εργασία αυτή αποτελείται από πέντε κεφάλαια. Στο 1ο κεφάλαιο γίνεται αναφορά σε έννοιες όπως η χωρική νοημοσύνη και ικανότητα. Γίνεται προσπάθεια να οριστούν αυτές οι έννοιες, βασικές για την παρούσα έρευνα. Περιγράφεται επίσης ο τρόπος εκμάθησης της Γεωμετρίας και τέλος ο σκοπός της έρευνας. Στο 2ο αναλύεται ο σχεδιασμός της έρευνας, η επιλογή των συμμετεχόντων και η δομή τον ερωτηματολογίων. Τέλος γίνεται αναφορά στην επιλογή μεθόδου ανάλυσης των αποτελεσμάτων. Στο 3ο παρουσιάζεται η ανάλυση των αποτελεσμάτων, η κατηγοριοποίηση και η συσχέτισή τους με τις μεταβλητές που ορίσαμε ξεκινώντας την έρευνα. Στο 4ο αναδεικνύονται οι διαφορές που παρατηρήθηκαν στα αποτελέσματα πρώτα ως προς το φύλο των συμμετεχόντων και μετά ως προς τα αποτελέσματα των δύο τέστ (πριν και μετά τη διδασκαλία των μεθόδων CAD) Στο 5ο η εργασία κλείνει με τα συμπεράσματα. Υπογραμμίζεται το κατά πόσο τελικά συνέβαλε η διδασκαλία των μεθόδων CAD και προτείνονται ιδέες για συνέχεια της έρευνας. Στο τέλος της εργασίας παρουσιάζονται δύο παραρτήματα με το ερωτηματολόγιο και τα αναλυτικά αποτελέσματα.


Σχεδιασμός με βοήθεια υπολογιστή
CAD
Χωρική νοημοσύνη
Ανάλυση δεδομένων

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ - Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών - Διπλωματικές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.