Βελτιστοποίηση ευθυγράμμισης αξονικού συστήματος εμπορικού πλοίου

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Βελτιστοποίηση ευθυγράμμισης αξονικού συστήματος εμπορικού πλοίου

Τσορτανίδου, Κωνσταντίνα

Σχολή Μηχανικών
Λιβανός, Γεώργιος
Κουμπογιάννης, Δημήτριος
Στράντζαλη, Ελένη
Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών

Διπλωματική εργασία

2024-11-22

2024-11-28T15:03:07Z


Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία αφορά στη βελτιστοποίηση της ευθυγράμμισης αξονικού συστήματος εμπορικού πλοίου. Αρχικά, γίνεται μία προσπάθεια ανάλυσης του θεωρητικού υποβάθρου των διαφορετικών πρακτικών που ακολουθούνται κατά τη διαδικασία της ευθυγράμμισης και των οδηγιών, που προτείνουν οι διαφορετικοί νηογνώμονες. Αναλύονται τα στάδια της σχεδίασης της ευθυγράμμισης, της μοντελοποίησης του αξονικού συστήματος και της αξιολόγησης της διαδικασίας. Καταγράφονται οι αστοχίες της διαδικασίας και τα συχνά εμφανιζόμενα σφάλματα της διαδικασίας. Στη συνέχεια ακολουθεί η μελέτη περίπτωσης, στην οποία βελτιστοποιείται η ευθυγράμμιση του αξονικού συστήματος ενός πλοίου, το οποίο μεταφέρει χύδην φορτίο. Σε πρώτο στάδιο γίνεται μοντελοποίηση του αξονικού συστήματος και στη συνέχεια ακολουθεί η αναλυτική επίλυση του μαθηματικού προβλήματος, το οποίο καταλήγει σε ένα σύστημα τόσων εξισώσεων όσο και οι άγνωστοι, που φέρει. Δημιουργείται κατάλληλος κώδικας σε υπολογιστικό φύλλο Excel, ο οποίος λαμβάνει υπόψιν όλα τα δομικά, αλλά και τοπογραφικά στοιχεία του αξονικού συστήματος. Ο χρήστης δύναται να θέσει διαφορετικές κατακόρυφες θέσεις για τα έδρανα του αξονικού συστήματος. Ως αποτέλεσμα, εμφανίζει τις τιμές των αντιδράσεων των εδράνων, τις πιέσεις, που τους ασκούνται και τα διαγράμματα της παραμόρφωσης του άξονα, των κλίσεων, που εμφανίζει, των καμπτικών ροπών και τω διατμητικών δυνάμεων. Έπειτα από τη μελέτη της συμπεριφοράς του συστήματος για διάφορες τιμές των κατακόρυφων θέσεων των εδράνων, παρουσιάζεται η βέλτιστη λύση του προγράμματος για το συγκεκριμένο σύστημα. Παρουσιάζονται τα αποτελέσματα, που προκύπτουν από τη συγκεκριμένη μελέτη, εξάγονται τα συμπεράσματα, όπως αυτά προκύπτουν από τις δοκιμές του προγράμματος και διατυπώνονται σχετικές προτάσεις, που αφορούν πιθανή μελλοντική έρευνα.


Οριζόντια θέση εδράνου
Ενδιάμεσος άξονας
Κατακόρυφη θέση εδράνου
Μοντελοποίηση στροφαλοφόρου άξονα
Γωνία κλίσης εδράνου
Παραμορφώσεις άξονα
Σχεδίαση ευθυγράμμισης
Ημιβυθισμένη έλικα
Σχετική γωνία κλίσης
Σημειακό φορτίο
Θετική θέση ευθυγράμμισης
Σημεία στήριξης
Ουδέτερη θέση ευθυγράμμισης
Αρνητική θέση ευθυγράμμισης
Έλικα
Ελικοφόρος άξονας
Γωνία κλίσης
Διατμητικές δυνάμεις
Βελτιστοποίηση ευθυγράμμισης
Κλίση εδράνου
Καμπτικές ροπές
Κανονισμοί κλάσης
Νηογνώμονες
Κλίση μηχανής
Αξιολόγηση ευθυγράμμισης
Κατανεμημένο φορτίο

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ - Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών - Διπλωματικές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)