Προμελέτη ταχυπλόου φουσκωτού σκάφους κατηγορίας Β μεταφορικής ικανότητας 9 ατόμων

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Προμελέτη ταχυπλόου φουσκωτού σκάφους κατηγορίας Β μεταφορικής ικανότητας 9 ατόμων

Τσιασιώτης, Χρήστος

Πολίτης, Κωνσταντίνος
Σχολή Μηχανικών
Θεοδουλίδης, Αλέξανδρος
Πέππα, Σοφία
Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών

Διπλωματική εργασία

2024-12-02

2024-12-05T13:19:47Z


Αντικείμενο της παρούσης διπλωματικής εργασίας είναι η προμελέτη ταχύπλοου φουσκωτού σκάφους κατηγορίας Β με μεταφορική ικανότητα 9 ατόμων. Η εργασία αρχικά περιλαμβάνει την επιλογή των κυρίων διαστάσεων με χρήση στατιστικών δεδομένων από όμοια σκάφη. Έπειτα, πραγματοποιείται η σχεδίαση τρισδιάστατου μοντέλου στο σχεδιαστικό λογισμικό «Rhinoceros 3D», χρησιμοποιώντας ναυπηγικές γραμμές πατρικού σκάφους. Ακολουθεί, ο αναλυτικός υπολογισμός των ομάδων βαρών με χρήση εμπειρικών τύπων, με σκοπό τον υπολογισμό του εκτοπίσματος και του κέντρου βάρους. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια υπολογιστικού φύλλου Excel, διεξάγεται μελέτη αντοχής των ελασμάτων της γάστρας, του καταστρώματος, και των κυρίων ενισχυτικών του σκάφους, σύμφωνα με τους κανονισμούς του βρετανικού νηογνώμονα «Lloyd’s Register». Επιπροσθέτως, γίνεται αναφορά σε διεθνή πρότυπα (ISO) με τα οποία πρέπει να συμμορφώνεται το σκάφος, προκειμένου να είναι ασφαλές και αξιόπλοο. Πιο συγκεκριμένα υπολογίζεται το ελάχιστο απαιτούμενο ύψος κατάκλισης και η ελάχιστη απαιτούμενη γωνία κατάκλισης βάσει του ISO 12217-1, πραγματοποιείται ο έλεγχος ορατότητας της θέσης χειρισμού σύμφωνα με το ISO 11591, προσδιορίζεται η διαμερισματοποίηση και ο απαιτούμενος όγκος αέρα που πρέπει να φέρει ο αεροθάλαμος σύμφωνα με το ISO 6185-4, ενώ καταλήγουμε σε υπολογισμούς που εκτελούνται σύμφωνα με το ISO 11812 που αποσκοπούν στον προσδιορισμό του συστήματος αποστράγγισης του σκάφους. Ολοκληρώνοντας γίνεται η εκτίμηση της αντίστασης και της μέγιστης ταχύτητας του σκάφους σε έμφορτη κατάσταση μέσω του λογισμικού «MAXSURF Resistance».


Σύνθετα υλικά
Lloyd’s Register
Αποστράγγιση
Σχεδίαση ολισθάκατου
Αντίσταση ολισθάκατου
Διαμερισματοποίηση αεροθάλαμου
Ύψος κατάκλισης
Ολισθάκατος
Έλεγχος αντοχής
Πρότυπα ISO
Φουσκωτό σκάφος
Γωνία κατάκλισης
Ορατότητα θέσης χειρισμού

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ - Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών - Διπλωματικές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)