Επιλογή βέλτιστου ναυτικού κινητήρα για πλοίο Bulk Carrier με τη βοήθεια μοντέλου 1D/0D βασισμένο στο εμπορικό λογισμικό AMESIM και MAN CEAS

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Επιλογή βέλτιστου ναυτικού κινητήρα για πλοίο Bulk Carrier με τη βοήθεια μοντέλου 1D/0D βασισμένο στο εμπορικό λογισμικό AMESIM και MAN CEAS

Κάκαρης, Σταμάτιος

Σχολή Μηχανικών
Κουμπογιάννης, Δημήτριος
Χατζηαποστόλου, Αντώνιος
Tsantzalis, Stavros
Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών

Διπλωματική εργασία

2025-01-22

2025-01-23T13:04:34Z


Η παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο «Επιλογή βέλτιστου ναυτικού κινητήρα για πλοίο Bulk Carrier με τη βοήθεια μοντέλου 1D/0D βασισμένο στο εμπορικό λογισμικό AMESIM και MAN CEAS» έχει ως αντικείμενο μελέτης την λειτουργία ενός δίχρονου ναυτικού κινητήρα δίνοντας έμφαση στην κατανάλωση καυσίμου που εμφανίζει. Τα τελευταία χρόνια η εμφάνιση νέων κανονισμών που σχετίζονται με τις εκπομπές καυσαερίων έχει οδηγήσει πολλές ναυτιλιακές εταιρείες στην αναζήτηση μεθόδων βελτιστοποίησης της απόδοσης των πλοίων που έχουν στην κατοχή τους ή ακόμα και στην παραγγελία νέων πλοίων τα οποία να συμμορφώνονται με αυτούς τους νέους κανονισμούς. Ο βασικότερος παράγοντας που καθορίζει την συμμόρφωση με τους κανονισμούς των εκπομπών καυσαερίων είναι η κύρια μηχανή του πλοίου και η απόδοσή της. Γι’ αυτό το λόγο η επιλογή της κατάλληλης μηχανής αποτελεί σημαντικό αντικείμενο μελέτης στο οποίο θα πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη έμφαση. Οι μελέτες που πραγματοποιήθηκαν κατά την εκπόνηση της διπλωματικής εργασίας βοηθούν στην κατανόηση του τρόπου λειτουργίας ενός ναυτικού κινητήρα αλλά και πως τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του κινητήρα (διάμετρος εμβόλων, διαδρομή εμβόλων κ.α.) επηρεάζουν την κατανάλωση καυσίμου. Επομένως μετά από σύγκριση τεσσάρων κινητήρων της εταιρείας MAN (6S60, 6G60, 8G50 και 8G45), για εφαρμογή σε ένα πλοίο Bulk Carrier κατηγορίας Kamsarmax επιλέγεται ο κινητήρας 6G60, ο οποίος στο επιθυμητό σημείο λειτουργίας εμφανίζει τη χαμηλότερη ειδική κατανάλωση καυσίμου σε σύγκριση με τους υπόλοιπους κινητήρες. Μεταξύ των κινητήρων που συγκρίθηκαν ο 6G60 έχει τη μεγαλύτερη διαδρομή εμβόλου αλλά και τη μεγαλύτερη διάμετρο εμβόλου, ο συνδυασμός αυτών των χαρακτηριστικών τον καθιστά τον πιο αποδοτικό κινητήρα για το συγκεκριμένο πλοίο.


Εκπομπές καυσαερίων
Ναυτικός κινητήρας
Απόδοση
Βέλτιστος κινητήρας

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ - Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών - Διπλωματικές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)