Η επίδραση προγραμμάτων εικονικής πραγματικότητας στην ισορροπία και στην βάδιση παιδιών και εφήβων με διαταραχή αυτιστικού φάσματος. Ανασκόπηση

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η επίδραση προγραμμάτων εικονικής πραγματικότητας στην ισορροπία και στην βάδιση παιδιών και εφήβων με διαταραχή αυτιστικού φάσματος. Ανασκόπηση

Μετάνοιας, Κωνσταντίνος
Ζούνη, Αναστασία

Τμήμα Φυσικοθεραπείας
Chrysagis, Nikolaos
Παπαδοπούλου, Μαριάννα
Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας
Σακελλάρη, Βασιλική

Πτυχιακή εργασία

2025-02-04

2025-02-07T10:09:01Z


Εισαγωγή: Η διαταραχή αυτιστικού φάσματος είναι μια σύνθετη νευροαναπτυξιακή διαταραχή που χαρακτηρίζεται από την παρουσία επαναλαμβανόμενων κινητικών συμπεριφορών και από ελλείμματα στις κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες τα οποία προκαλούν σημαντική λειτουργική έκπτωση. Τα παρεμβατικά προγράμματα εικονικής πραγματικότητας αποτελούν μια καινοτόμα θεραπευτική προσέγγιση, η οποία εφαρμόζεται στην αποκατάσταση παιδιών και εφήβων με διαταραχή αυτιστικού φάσματος. Σκοπός: Η διερεύνηση της επίδρασης προγραμμάτων εικονικής πραγματικότητας στην ισορροπία και στην βάδιση παιδιών και εφήβων με διαταραχή αυτιστικού φάσματος. Μεθοδολογία: Η αναζήτηση της αρθρογραφίας πραγματοποιήθηκε στις διεθνείς βάσεις δεδομένων: PubMed, ScienceDirect, Google Scholar, Cochrane Library και Scopus. Από τα 149 άρθρα που προέκυψαν από την αναζήτηση, πέντε κρίθηκαν κατάλληλα προς ένταξη στην παρούσα ανασκόπηση. Αποτελέσματα: Τέσσερις από τις πέντε μελέτες αφορούσαν στην επίδραση προγραμμάτων εικονικής πραγματικότητας στην ισορροπία παιδιών και εφήβων με διαταραχή αυτιστικού φάσματος, ενώ μία στην βάδιση. Η στατική και η δυναμική ισορροπία παρουσίασαν στατιστικά σημαντική βελτίωση στην πλειοψηφία των ερευνών. Η βάδιση παιδιών στο φάσμα του αυτισμού έδειξε να αποκλίνει από την τυπική βάδιση και τα παιδιά υιοθέτησαν διαφορετικά κινητικά μοτίβα προσαρμογής μετά από ελεγχόμενη διαταραχή της βάδισης. Συμπεράσματα: Τα παρεμβατικά προγράμματα εικονικής πραγματικότητας έχουν θετική επίδραση στην ισορροπία παιδιών και εφήβων με διαταραχή αυτιστικού φάσματος. Προτείνεται η διεξαγωγή μελετών υψηλής μεθοδολογικής ποιότητας, μεγαλύτερης διάρκειας καθώς και έλεγχος της διατήρησης των αποτελεσμάτων μετά το πέρας των παρεμβάσεων. Λέξεις - κλειδιά: διαταραχή αυτιστικού φάσματος, εικονική πραγματικότητα, ισορροπία, βάδιση, παιδιά, έφηβοι


Διαταραχή αυτιστικού φάσματος
Εικονική πραγματικότητα
Ισορροπία
Βάδιση
Παιδιά
Έφηβοι

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ & ΠΡΟΝΟΙΑΣ - Τμήμα Φυσικοθεραπείας - Πτυχιακές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)