Η επίδραση προγραμμάτων εικονικής πραγματικότητας στην ισορροπία και στην βάδιση παιδιών και εφήβων με διαταραχή αυτιστικού φάσματος. Ανασκόπηση

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
University of West Attica   

Αποθετήριο :
Institutional Repository Polynoe   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η επίδραση προγραμμάτων εικονικής πραγματικότητας στην ισορροπία και στην βάδιση παιδιών και εφήβων με διαταραχή αυτιστικού φάσματος. Ανασκόπηση

Μετάνοιας, Κωνσταντίνος
Ζούνη, Αναστασία

Τμήμα Φυσικοθεραπείας
Chrysagis, Nikolaos
Παπαδοπούλου, Μαριάννα
Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας
Σακελλάρη, Βασιλική

Πτυχιακή εργασία

2025-02-04

2025-02-07T10:09:01Z


Εισαγωγή: Η διαταραχή αυτιστικού φάσματος είναι μια σύνθετη νευροαναπτυξιακή διαταραχή που χαρακτηρίζεται από την παρουσία επαναλαμβανόμενων κινητικών συμπεριφορών και από ελλείμματα στις κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες τα οποία προκαλούν σημαντική λειτουργική έκπτωση. Τα παρεμβατικά προγράμματα εικονικής πραγματικότητας αποτελούν μια καινοτόμα θεραπευτική προσέγγιση, η οποία εφαρμόζεται στην αποκατάσταση παιδιών και εφήβων με διαταραχή αυτιστικού φάσματος. Σκοπός: Η διερεύνηση της επίδρασης προγραμμάτων εικονικής πραγματικότητας στην ισορροπία και στην βάδιση παιδιών και εφήβων με διαταραχή αυτιστικού φάσματος. Μεθοδολογία: Η αναζήτηση της αρθρογραφίας πραγματοποιήθηκε στις διεθνείς βάσεις δεδομένων: PubMed, ScienceDirect, Google Scholar, Cochrane Library και Scopus. Από τα 149 άρθρα που προέκυψαν από την αναζήτηση, πέντε κρίθηκαν κατάλληλα προς ένταξη στην παρούσα ανασκόπηση. Αποτελέσματα: Τέσσερις από τις πέντε μελέτες αφορούσαν στην επίδραση προγραμμάτων εικονικής πραγματικότητας στην ισορροπία παιδιών και εφήβων με διαταραχή αυτιστικού φάσματος, ενώ μία στην βάδιση. Η στατική και η δυναμική ισορροπία παρουσίασαν στατιστικά σημαντική βελτίωση στην πλειοψηφία των ερευνών. Η βάδιση παιδιών στο φάσμα του αυτισμού έδειξε να αποκλίνει από την τυπική βάδιση και τα παιδιά υιοθέτησαν διαφορετικά κινητικά μοτίβα προσαρμογής μετά από ελεγχόμενη διαταραχή της βάδισης. Συμπεράσματα: Τα παρεμβατικά προγράμματα εικονικής πραγματικότητας έχουν θετική επίδραση στην ισορροπία παιδιών και εφήβων με διαταραχή αυτιστικού φάσματος. Προτείνεται η διεξαγωγή μελετών υψηλής μεθοδολογικής ποιότητας, μεγαλύτερης διάρκειας καθώς και έλεγχος της διατήρησης των αποτελεσμάτων μετά το πέρας των παρεμβάσεων. Λέξεις - κλειδιά: διαταραχή αυτιστικού φάσματος, εικονική πραγματικότητα, ισορροπία, βάδιση, παιδιά, έφηβοι


Διαταραχή αυτιστικού φάσματος
Εικονική πραγματικότητα
Ισορροπία
Βάδιση
Παιδιά
Έφηβοι

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ & ΠΡΟΝΟΙΑΣ - Τμήμα Φυσικοθεραπείας - Πτυχιακές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.