Συστηματική καταγραφή, συγκριτική παρουσίαση και ανάλυση των προγραμμάτων πληροφοριακής παιδείας στις ελληνικές και κυπριακές ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Συστηματική καταγραφή, συγκριτική παρουσίαση και ανάλυση των προγραμμάτων πληροφοριακής παιδείας στις ελληνικές και κυπριακές ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες

Τσιώνης, Νικόλαος - Χρυσοβαλάντης

Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Koulouris, Alexandros
Efthymiou, Foteini
Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης
Kouis, Dimitris

Πτυχιακή εργασία

2021-07-15

2021-07-19T09:16:02Z


Στην παρούσα πτυχιακή εργασία γίνεται λόγος για τα προγράμματα Πληροφοριακής Παιδείας που παρέχονται μέσω των ιστοσελίδων των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών της Ελλάδας και της Κύπρου. Αρχικά, γίνεται μία γενική θεώρηση των εννοιών Πληροφοριακή Παιδεία, Πρόγραμμα Πληροφοριακής Παιδείας, Θεωρία Μάθησης και Διδακτικό Μοντέλο. Στη συνέχεια, αναλύονται τέσσερα από τα βασικότερα μοντέλα Πληροφοριακής Παιδείας, με εστίαση στις δεξιότητες που αναφέρεται το καθένα. Ακολούθως, εντοπίζονται οι ομοιότητες και οι διαφορές τους, οι οποίες παρουσιάζονται σε σχετικό πίνακα. Κατόπιν, αναλύονται οι συχνότερα χρησιμοποιούμενες θεωρίες μάθησης και τα διδακτικά μοντέλα που αυτές προτείνουν. Έπειτα, γίνεται μία συστηματική κατηγοριοποίηση όλων των σχετικών με το θέμα της εργασίας δεδομένων, τα οποία εντοπίστηκαν στις ιστοσελίδες των Ελληνικών και Κυπριακών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Ειδικότερα, ο προαναφερόμενος πίνακας αποτελεί το βασικό μεθοδολογικό εργαλείο για την κατηγοριοποίηση των προγραμμάτων πληροφοριακής παιδείας και του σχετικού με αυτή περιεχομένου, που εντοπίστηκαν κατά την έρευνα στις παραπάνω αναφερόμενες ιστοσελίδες. Για την καταγραφή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα MS Excel (δείτε στο Παράρτημα ΙΙ της πτυχιακής εργασίας). Η αναλυτική πληροφόρηση για την κάθε βιβλιοθήκη χωριστά παρατίθεται στο Παράρτημα Ι της πτυχιακής εργασίας. Στη συνέχεια, τα αποτελέσματα των βιβλιοθηκών που παρέχουν πρόγραμμα Πληροφοριακής Παιδείας, των δεξιοτήτων που αυτά προσφέρουν και των μεθόδων εκμάθησης που χρησιμοποιούν παρουσιάζονται με τη μορφή ποσοτικοποιημένων δεδομένων. Τέλος, παρατίθενται τα σημαντικότερα συμπεράσματα, με σύγκριση ανάμεσα στα δύο σύνολα των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών των δύο χωρών, Ελλάδας και Κύπρου.


Learning theories
Academic libraries of Cyprus
Ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες Κύπρου
Μοντέλα πληροφοριακής παιδείας
Information literacy
Ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες Ελλάδας
Διδακτικά μοντέλα
Πληροφοριακή παιδεία
Information literacy models
Academic libraries of Greece
Θεωρίες μάθησης
Teaching models

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης - Πτυχιακές εργασίες

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.