Διερεύνηση αποδοχής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης εν μέσω της πανδημίας Covid-19 μεταξύ των φοιτητών του τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Διερεύνηση αποδοχής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης εν μέσω της πανδημίας Covid-19 μεταξύ των φοιτητών του τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

Δοξάκη, Ελισάβετ

Σχολή Μηχανικών
Σγουροπούλου, Κλειώ
Παπανικολάου, Κυπαρισσία
Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξη
Κρούσκα, Ακριβή
Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2021-07-22

2021-07-22T16:52:10Z


Η παρούσα εργασία στοχεύει να διερευνήσει τους παράγοντες που επιδρούν στην αποδοχή της ηλεκτρονικής μάθησης, καθώς και τον βαθμό επίδρασής τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19 μεταξύ των φοιτητών του τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (ΠΑ.Δ.Α.). Συνεπώς χρησιμοποιήθηκε ένα προσαρμοσμένο Μοντέλο Αποδοχής Τεχνολογίας (TAM), το οποίο είναι ευρέως διαδεδομένο για τέτοιου είδους μελέτες. Συγκεκριμένα, στις βασικές κατασκευές του μοντέλο TAM που προτάθηκε από τους Davis et al. (1989), προστέθηκαν τρεις εξωτερικές κατασκευές, η αυτό- αποτελεσματικότητα χρήσης του ηλεκτρονικού υπολογιστή (CSE), η πρότερη εμπειρία χρήσης της ηλεκτρονικής μάθησης (XEL) και η εκλαμβάνουσα απόλαυση (PE). Τα δεδομένα συλλέχθησαν από 201 φοιτητές, προπτυχιακού και μεταπτυχιακού επιπέδου του συγκεκριμένου τμήματος και για την ανάλυση τους χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πακέτο για τις Κοινωνικές Επιστήμες SPSS 20 και το λογισμικό SmartPLS 3 GmbH, στο οποίο υλοποιήθηκε η μέθοδος ανάλυσης Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM) για την αξιολόγηση και τη μέτρηση του προτεινόμενου μοντέλου. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν ότι: α) το προτεινόμενο μοντέλο βασισμένο στο TAM εξηγεί επιτυχώς σχεδόν όλους τους παράγοντες που επιδρούν στη χρήση της ηλεκτρονικής μάθησης, καθώς και τον βαθμό επίδρασής τους β) η πιο σημαντική θετική επίδραση αποδεικνύεται, της εκλαμβάνουσας ευκολίας χρήσης (PEOU) στη στάσης (AT) απέναντι στη χρήση της ηλεκτρονικής μάθησης. Ακολουθεί της εκλαμβάνουσας χρησιμότητας (PU) στην συμπεριφορική πρόθεση χρήσης (BIU), και γ) βρέθηκαν όλες επιδράσεις μεταξύ των κατασκευών του ΤΑΜ θετικές και στατιστικά σημαντικές, εκτός από μία, την επίδραση της αυτό- αποτελεσματικότητα χρήσης του ηλεκτρονικού υπολογιστή (CSE) στην εκλαμβάνουσα χρησιμότητα (PU), η οποία ναι μεν είχε θετικό πρόσημο, όμως δεν ήταν στατιστικά σημαντική.


Microsoft Teams
Μοντέλο αποδοχής τεχνολογίας
Covid- 19
Μοντελοποίηση δομικών εξισώσεων μερικών ελαχίστων τετραγώνων (PLS- SEM)
Ηλεκτρονική μάθηση

Ελληνική γλώσσα

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)

ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ - Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξη

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.