Δημιουργία εκπαιδευτικής πλατφόρμας με χαρακτηριστικά κοινωνικού δικτύου για την εκμάθηση μαθημάτων της οικονομικής επιστήμης στη μέση εκπαίδευση

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Δημιουργία εκπαιδευτικής πλατφόρμας με χαρακτηριστικά κοινωνικού δικτύου για την εκμάθηση μαθημάτων της οικονομικής επιστήμης στη μέση εκπαίδευση

Μαραβέλια, Πετρούλα Μαρία

Σχολή Μηχανικών
Σγουροπούλου, Κλειώ
Troussas, Christos
Παπανικολάου, Κυπαρισσία
Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξη
Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2021-07-22

2021-07-23T05:48:53Z


Η αλματώδης ανάπτυξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης τα καθιστά αναπόσπαστο τμήμα της καθημερινότητας των ανθρώπων. Οι πολύπλευρες δυνατότητες τους θα ήταν αδύνατο να μην αξιοποιηθούν παιδαγωγικά από την εκπαιδευτική κοινότητα. Προκειμένου να διερευνηθεί ο αντίκτυπος της ενσωμάτωσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην εκπαιδευτική πράξη και ειδικότερα στη διδακτική μαθημάτων της Οικονομικής επιστήμης διενεργήθηκε και η παρούσα διπλωματική εργασία. Πιο συγκεκριμένα, για την εκπόνηση της έρευνας σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε ένα ψηφιακό μάθημα το οποίο φιλοξενήθηκε στην πλατφόρμα WordPress, και ενσωματώνει χαρακτηριστικά κοινωνικού δικτύου, για τη διδασκαλία του μαθήματος Αρχές Μάρκετινγκ της Β΄ τάξης Επαγγελματικού Λυκείου. Μέσω του ψηφιακού μαθήματος που δημιουργήθηκε, οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να εργαστούν σε ομάδες, να κοινοποιήσουν περιεχόμενο, να αλληλεπιδράσουν με το περιεχόμενο άλλων μέσω like και comment, όπως επίσης να αποστείλουν αιτήματα φιλίας σε άλλους χρήστες και να γίνουν μέλη ομάδων. Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός όπως αυτός αναλύθηκε και υλοποιήθηκε, στηρίχθηκε στη θεωρία του συμπεριφορισμού, του εποικοδομισμού και της συνεργατικής μάθησης με τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή. Το περιβάλλον διεπαφής, το περιεχόμενο, η αλληλεπίδραση μεταξύ των χρηστών και του συστήματος αλλά και η αλληλεπίδραση των χρηστών μεταξύ τους, όπως επίσης και τα αποτελέσματα, αξιολογήθηκαν από τους συμμετέχοντες με ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Ειδικότερα, τα ποσοτικά δεδομένα που συλλέχθηκαν επιβεβαιώνουν τη διεθνή βιβλιογραφία, σύμφωνα με την οποία η ένταξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην εκπαιδευτική πράξη αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο αυξάνοντας την κοινωνική αλληλεπίδραση αλλά και την επίδοση των μαθητών. Επιπλέον, σημειώνουν ότι η ενσωμάτωση θεωριών μάθησης στα κοινωνικά δίκτυα για την εκπαίδευση έχει σημαντικά παιδαγωγικά οφέλη.


Εκπαίδευση από απόσταση
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Ψηφιακό μάθημα
Οικονομική επιστήμη
Συνεργατική μάθηση

Ελληνική γλώσσα

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)

ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ - Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξη

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.