Σχεδιάζοντας εκπαιδευτικά σενάρια για τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο νηπιαγωγείο με τη χρήση των νέων τεχνολογιών και αξιοποιώντας τη διερευνητική μάθηση

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Σχεδιάζοντας εκπαιδευτικά σενάρια για τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο νηπιαγωγείο με τη χρήση των νέων τεχνολογιών και αξιοποιώντας τη διερευνητική μάθηση

Αρβανίτη, Αθανασία

Lalou, Panagiota
Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών
Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων
Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας
SIDIROPOULOU, MARIA

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2021-07-16

2021-07-23T13:40:35Z


Στην παρούσα εργασία επιχειρείται μέσα από την βιβλιογραφική ανασκόπηση να προσεγγιστεί ο τρόπος με τον οποίο σχεδιάζονται τα εκπαιδευτικά σενάρια από τους/τις νηπιαγωγούς και αντλούν τα θέματα τους από την μαθησιακή περιοχή των φυσικών επιστημών. Διδάσκοντας φυσικές επιστήμες στο χώρο του νηπιαγωγείου επιδιώκονται η κατανόηση εννοιών, η απόκτηση εμπειριών και η ανάπτυξη δεξιοτήτων σκέψης και επιστημονικής μεθόδου. Είναι εύλογη επομένως η αξία διδασκαλίας τους στο χώρο του νηπιαγωγείου. Ειδικότερα, αναφέρεται η δομή και η οργάνωση του εκπαιδευτικού σεναρίου με την αξιοποίηση των ΤΠΕ και η αξιολόγηση του καθώς και η συμβολή του εκπαιδευτικού λογισμικού. Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στην σημασία της διερευνητικής μάθησης- μια σύγχρονη παιδαγωγική προσέγγιση- με πολλά οφέλη για την ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων της ερευνητικής δράσης. Οι έρευνες αυτές έχουν νόημα για τα μικρά παιδιά και βρίσκουν πρόσφορο έδαφος στο χώρο των φυσικών επιστημών. Στην παρούσα εργασία, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο ένα εκπαιδευτικό σενάριο με θέμα τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης από τον κόσμο των φυσικών επιστημών. Σκοπός της εργασίας είναι να αναδείξει το εκπαιδευτικό σενάριο για τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών με την αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. ως πολύτιμο εργαλείο για όλους τους εμπλεκόμενους στην διαδικασία μάθησης.    


Information and Communication Technologies
Τεχνολογία της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών
ICT

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)

ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ & ΠΡΟΝΟΙΑΣ - Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.