Διερεύνηση των απόψεων των παιδαγωγών για την επενέργεια των παιδιών στο φυσικό περιβάλλον του Βρεφονηπιακού σταθμού

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Διερεύνηση των απόψεων των παιδαγωγών για την επενέργεια των παιδιών στο φυσικό περιβάλλον του Βρεφονηπιακού σταθμού

Βούβουρα, Γεωργία

Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Αγγελή, Βαρβάρα
Κατσιάδα, Ελένη
Ρουφίδου, Ειρήνη
Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία

Πτυχιακή εργασία

2021-07-20

2021-07-26T08:19:40Z


Η επενέργεια, δηλαδή η αίσθηση αυτονομίας και αυτοαποτελεσματικότητας καθώς και η αυτόβουλη ανάληψη πρωτοβουλιών αποτελούν, σημαντικές παραμέτρους στην προσωπικότητα των μετέπειτα ενηλίκων. Η αρχή της επενέργειας πιθανώς θα καλλιεργήσει ανεξάρτητους πολίτες που θα διέπονται από την δύναμη της διεκδίκησης. Στο παρόν πόνημα, γίνεται μια απόπειρα διερεύνησης των απόψεων των παιδαγωγών για την υποστήριξη και προώθηση της επενέργειας στα παιδιά. Σύμφωνα με τη βιβλιογραφική ανασκόπηση οι έρευνες για την επενέργεια των παιδιών στην Ελλάδα είναι περιορισμένες, γι’ αυτό και στην παρούσα μελέτη γίνεται εκτενής ανασκόπηση των απόψεων των παιδαγωγών αναφορικά με μελέτες που αφορούν γενικά στη διερεύνηση του κοινωνικού και του φυσικού περιβάλλοντος των παιδιών στον βρεφονηπιακό σταθμό. Σκοπός της έρευνας ήταν η διερεύνηση των απόψεων των παιδαγωγών αναφορικά με την επενέργεια των παιδιών αλλά και τους τρόπους ενίσχυσης της επενέργειας μέσα στον χώρο του βρεφονηπιακού σταθμού όπου τα παιδιά επιδεικνύουν τα ενδιαφέροντά και διαμορφώνουν την ταυτότητα τους. Η παρούσα μελέτη εκπονήθηκε χρησιμοποιώντας ποιοτική μεθοδολογία και έδειξε την παρουσία της επενέργειας των παιδιών μέσα από τις αλληλεπιδράσεις τους με παιδαγωγούς και συνομήλικους. Επιπλέον, φάνηκε η έντονη επίδραση της ιδιοσυγκρασίας και της ηλικίας των παιδιών στον τρόπο που επενεργούν. Τέλος, φάνηκε πως η κατάλληλη διαρρύθμιση του χώρου του βρεφονηπιακού σταθμού (φυσικού περιβάλλοντος) και η ενασχόληση των παιδιών με φυσικά υλικά συμβάλουν στην ενίσχυση της επενέργειας των παιδιών.


Φυσικό - Κοινωνικό περιβάλλον
Αυτενέργεια
Αρχιτεκτονική χώρου
Σχέσεις αλληλεπίδρασης
Επενέργεια

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία - Πτυχιακές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.