Διερεύνηση των απόψεων των παιδαγωγών για την επενέργεια των παιδιών στο φυσικό περιβάλλον του Βρεφονηπιακού σταθμού

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Διερεύνηση των απόψεων των παιδαγωγών για την επενέργεια των παιδιών στο φυσικό περιβάλλον του Βρεφονηπιακού σταθμού

Βούβουρα, Γεωργία

Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Αγγελή, Βαρβάρα
Κατσιάδα, Ελένη
Ρουφίδου, Ειρήνη
Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία

Πτυχιακή εργασία

2021-07-20

2021-07-26T08:19:40Z


Η επενέργεια, δηλαδή η αίσθηση αυτονομίας και αυτοαποτελεσματικότητας καθώς και η αυτόβουλη ανάληψη πρωτοβουλιών αποτελούν, σημαντικές παραμέτρους στην προσωπικότητα των μετέπειτα ενηλίκων. Η αρχή της επενέργειας πιθανώς θα καλλιεργήσει ανεξάρτητους πολίτες που θα διέπονται από την δύναμη της διεκδίκησης. Στο παρόν πόνημα, γίνεται μια απόπειρα διερεύνησης των απόψεων των παιδαγωγών για την υποστήριξη και προώθηση της επενέργειας στα παιδιά. Σύμφωνα με τη βιβλιογραφική ανασκόπηση οι έρευνες για την επενέργεια των παιδιών στην Ελλάδα είναι περιορισμένες, γι’ αυτό και στην παρούσα μελέτη γίνεται εκτενής ανασκόπηση των απόψεων των παιδαγωγών αναφορικά με μελέτες που αφορούν γενικά στη διερεύνηση του κοινωνικού και του φυσικού περιβάλλοντος των παιδιών στον βρεφονηπιακό σταθμό. Σκοπός της έρευνας ήταν η διερεύνηση των απόψεων των παιδαγωγών αναφορικά με την επενέργεια των παιδιών αλλά και τους τρόπους ενίσχυσης της επενέργειας μέσα στον χώρο του βρεφονηπιακού σταθμού όπου τα παιδιά επιδεικνύουν τα ενδιαφέροντά και διαμορφώνουν την ταυτότητα τους. Η παρούσα μελέτη εκπονήθηκε χρησιμοποιώντας ποιοτική μεθοδολογία και έδειξε την παρουσία της επενέργειας των παιδιών μέσα από τις αλληλεπιδράσεις τους με παιδαγωγούς και συνομήλικους. Επιπλέον, φάνηκε η έντονη επίδραση της ιδιοσυγκρασίας και της ηλικίας των παιδιών στον τρόπο που επενεργούν. Τέλος, φάνηκε πως η κατάλληλη διαρρύθμιση του χώρου του βρεφονηπιακού σταθμού (φυσικού περιβάλλοντος) και η ενασχόληση των παιδιών με φυσικά υλικά συμβάλουν στην ενίσχυση της επενέργειας των παιδιών.


Φυσικό - Κοινωνικό περιβάλλον
Αυτενέργεια
Αρχιτεκτονική χώρου
Σχέσεις αλληλεπίδρασης
Επενέργεια

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία - Πτυχιακές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)