Η χρήση εαυτού στην εδραίωση θεραπευτικής σχέσης στην Εργοθεραπεία σε παιδιά προσχολικής ηλικίας

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η χρήση εαυτού στην εδραίωση θεραπευτικής σχέσης στην Εργοθεραπεία σε παιδιά προσχολικής ηλικίας

Χατζηαράπη, Κλεονίκη

Παπαδοπούλου, Αθανασία
Παπαδημητρίου, Μαρία
Τμήμα Εργοθεραπείας
Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας
Vlotinou, Pinelopi

Πτυχιακή εργασία

2021-07-27

2021-07-27T07:00:14Z


Ηπαρούσα βιβλιογραφική ανασκόπηση πραγματεύεται την εφαρμογή της τεχνικής της χρήσης εαυτού με σκοπό την εδραίωση θεραπευτικής σχέσης με παιδιά προσχολικής ηλικίας. Αρχικά, ορίζεται ο όρος ‘παιδί προσχολικής ηλικίας’ και παρατίθενται τα κυριότερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά του, οι συνηθέστερες διαταραχές της εν λόγω ηλικιακής ομάδας και οι κυριότερες θεραπευτικέςπροσεγγίσεις, όπως αυτές προκύπτουν από την βιβλιογραφία.Στη συνέχεια, προσεγγίζεται το θέμα της θεραπευτικής σχέσης και αφού αυτή οριστεί, τεκμηριώνεται βιβλιογραφικά η σημασία της εδραίωσής της για την έκβαση της θεραπευτικής διαδικασίας.Παράλληλα, περιγράφονται κάποιες έννοιες-εργαλεία,οι οποίες συμβάλλουν στην εγκαθίδρυση της θεραπευτικής σχέσης και στο τέλοςαυτού του κεφαλαίου ειδικεύουμε στην εγκαθίδρυση της θεραπευτικής σχέσης με παιδιά προσχολικής ηλικίας και στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτής, με αναφορά και στην οπτική του παιδιού. Έπειτα, αναλύεται το θέμα της χρήσης εαυτού, με τον ορισμό των εννοιών του εαυτού και της χρήσης εαυτού.Ακολούθως,γίνεταιανάλυση του τρόπου με τον οποίο η χρήση εαυτού αξιοποιείται ως εργαλείο από τους εργοθεραπευτές για την εδραίωση θεραπευτικής σχέσης με τους θεραπευόμενούς τους. Στο τελευταίο κεφάλαιο της εργασίας, οι παραπάνω έννοιες συνθέτονται και αναλύεται η χρήση εαυτού προς επίτευξη θεραπευτικής σχέσης με παιδιά προσχολικής ηλικίας στην Εργοθεραπεία, με την παρουσίαση αποτελεσμάτων σχετικών ερευνών.Εν κατακλείδι, παρουσιάζω τα συμπεράσματα τα οποία προέκυψαν από την παρακάτω βιβλιογραφική ανασκόπηση, καθώς και κάποιες προτάσεις για εμπλουτισμό του ερευνητικού και θεωρητικού υπόβαθρου τηςεν λόγω θεματολογίας.


Παιδιά προσχολικής ηλικίας
Θεραπευτική σχέση
Χρήση εαυτού

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ & ΠΡΟΝΟΙΑΣ - Τμήμα Εργοθεραπείας - Πτυχιακές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)