Η ρύπανση του περιβάλλοντος από τις διεργασίες του ανθρώπου πάνω στη Γη, έχει οδηγήσει σε εκτεταμένες καταστροφές στα δάση, στους υδάτινους πόρους και κατ’επέκτασει στην ατμόσφαιρα και τον αέρα που εισπνέουμε. Ως αποτέλεσμα της αλλοίωσης του περιβάλλοντος από τον ίδιο τον άνθρωπο, καθώς και η αναγνώριση από τα περισσότερα κράτη του κόσμου της ύπαρξής του φαινομένου του θερμοκηπίου, έχουν οδηγήσει σε μια συνολική αντίδραση και στην λήψη σημαντικών αποφάσεων (κυρίως τα τελευταία 27 χρονιά) για την αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, σε συνεργασία και με αλλά κράτη (εκτός Ευρώπης), κατάφερε από το 1992 και μετά, μέσω μεταρρυθμίσεων και νομοθεσιών να μειώσει σημαντικά τους ρύπους που παράγονται στον Ευρωπαϊκό χώρο. Σήμερα, οι τομείς τις βιομηχανίας, των υπηρεσιών, της εκμετάλλευσης γης αλλά και της ενέργειας έχουν καταφέρει να μειώσουν τους ρύπους σε σύγκριση με τους ρύπους που παρήγαγαν οι ίδιοι τομείς το 1990. Σε αυτό έχει συμβάλει τόσο η στάση της Ευρωπαϊκή Ένωση πάνω στο θέμα της ρύπανσης, όσο και η τεχνολογική πρόοδος που σημειώθηκε τα τελευταία χρόνια και οδήγησε στην εξέλιξη ή και αντικατάσταση των παλιών τεχνολογιών, όντας πιο ρυπογόνες και με χαμηλότερη αποδοτικότητα. Παρ ‘όλα αυτά ο τομέας των μέσων μεταφοράς παρουσιάζει άνοδο (ο λόγος αυτής της ανόδου περιγράφεται στα επόμενα κεφάλαια) των ρύπων σε σύγκριση με το 1990. Για αυτόν τον λόγο, η Ευρωπαϊκή Ένωση, επιθυμεί την αντικατάσταση των παραδοσιακών αυτοκινήτων ΜΕΚ (Μηχανές Εσωτερικής Καύσης), με τα πιο φιλικά για το περιβάλλον ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας(ανανεώσιμες πηγές ενέργειας).
Η διπλωματική αυτή, προσπαθεί να αναλύσει και να αποδείξει το αντίκτυπο που θα μπορούσε να έχει στο περιβάλλον μια μετάβαση από τα οχήματα ΜΕΚ, που χρησιμοποιούμε σήμερα, στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του αύριο. Μέσω της εφαρμογής διάφορων μεθόδων πρόβλεψης, θα προσπαθήσουμε να προβλέψουμε τον βαθμό διείσδυσης των ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά για την χρονική περίοδο 2017-2030. Στην συνέχεια θα υπολογίσουμε τους συνολικούς ρύπους για την ίδια χρονική περίοδο και θα δούμε, εάν και κατά πόσο είναι εφικτοί οι στόχοι που έχουν τεθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Για την πρόβλεψη μας, μετά από αρκετή μελέτη, επιλεχθήκαν ως πιο κατάλληλες για το αντικείμενο το οποίο εξετάζουμε, η μέθοδο της γραμμικής παλινδρόμησης και η μέθοδος της εκθετικής εξομάλυνσης Brown. Τέλος, γίνεται σύγκριση των αποτελεσμάτων των δύο μεθόδων και γίνεται μια ανάλυση των αποτελεσμάτων.