Προγράμματα συναισθηματικής ανάπτυξης στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση - Παραδείγματα από την διεθνή και ελληνική πραγματικότητα

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2011 (EL)

Προγράμματα συναισθηματικής ανάπτυξης στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση - Παραδείγματα από την διεθνή και ελληνική πραγματικότητα

Μπαντή, Ασημίνα

Πλατσίδου, Μαρία
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Διεθνών Ευρωπαϊκών Οικονομικών & Πολιτικών Σπουδών

Η παρούσα εργασία έχει ως πρωταρχικό της στόχο να εξετάσει διεξοδικά τις διάφορες επιστημονικές θεωρίες που ασχολούνται με το κατά πόσο η συναισθηματική νοημοσύνη στηρίζει την κοινωνική και συναισθηματική εκμάθηση καθώς και με το πώς η συναισθηματική νοημοσύνη σχετίζεται με την ακαδημαϊκή επιτυχία στο σχολείο και ειδικότερα στο χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα συμπεράσματα που προκύπτουν μέσω της μελέτης που ακολουθεί αποδεικνύουν ότι αν οι μαθητές διδαχτούν μέσω κατάλληλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων το πώς να ελέγχουν, αλλά και να χειρίζονται τα συναισθήματά τους με τρόπο τέτοιο ώστε να πλουτίσουν τη μάθηση αλλά και να αναπτύξουν την κοινωνική συναλλαγή τους και το πώς να αντιλαμβάνονται τα συναισθήματα των άλλων, τότε έχουν περισσότερες πιθανότητες να επιτύχουν στη ζωή τους. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές επιτυγχάνουν, τόσο ακαδημαϊκά όσο και επαγγελματικά, και το σημαντικότερο από όλα στην προσωπική τους ζωή. Επομένως, τα προγράμματα κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης στα σχολεία μπορούν να αυξήσουν την ακαδημαϊκή επιτυχία και να μειώσουν την αντικοινωνική συμπεριφορά. Σημαντικό στοιχείο για την ανάπτυξη ενός συναισθηματικά νοήμονος μαθητή αποτελεί το περιβάλλον, όπου αυτός διδάσκεται να μπορεί να προσαρμόζεται και να μεταμορφώνεται, καθώς και να είναι ανοιχτό στις αρχές της θεωρίας της συναισθηματικής νοημοσύνης. Επιπλέον, ο εκάστοτε εκπαιδευτικός, ο οποίος αναλαμβάνει την εκτέλεση του προγράμματος θα πρέπει να είναι σε θέση να συνειδητοποιεί τους τρόπους της προσέγγισης της θεωρίας και να ενσωματώνει τις κύριες αρχές της στις μεθόδους διδασκαλίας. Για όλους τους παραπάνω λόγους, το να εφαρμόζονται προγράμματα της συναισθηματικής ανάπτυξης στα σχολεία φαίνεται να είναι πραγματικά πολύ σημαντικό, αλλά και επίκαιρο όσο ποτέ. Λέξεις – κλειδιά: Προγράμματα ανάπτυξης συναισθηματικής νοημοσύνης, εκπαιδευτικές πολιτικές, δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σχολική επιτυχία, αξιολόγηση προγραμμάτων, κοινωνική και συναισθηματική αγωγή
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2010.

Electronic Thesis or Dissertation
Text

Προγράμματα
Συναισθηματική ανάπτυξη


Ελληνική γλώσσα

2011-05-11T13:54:50Z
2010


Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.