Ηλεκτρονική μάθηση στην προσχολική ηλικία.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2013 (EL)

Ηλεκτρονική μάθηση στην προσχολική ηλικία.

Λιάππα, Αγνή

Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Πληροφοριακά Συστήματα
Ταραμπάνης, Κωνσταντίνος
Ταμπούρης, Ευθύμιος

Στη σημερινή εποχή οι υπολογιστές έχουν αρχίσει να κατέχουν ένα σημαντικό κομμάτι της καθημερινότητας μας. Τα περισσότερα σπίτια έχουν κι από έναν υπολογιστή ή μια φορητή ταμπλέτα (tablet). Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει υποχρεωτικό μάθημα στην εκπαίδευση. Όσο περνάει ο καιρός και με την εξοικείωση που έχουν αρχίσει να έχουν τα παιδιά, γίνεται μια προσπάθεια ενσωμάτωσής τους και στην εκπαιδευτική διαδικασία της προσχολικής ηλικίας. Στη συγκεκριμένη εργασία σκοπός μας είναι να γίνει ευρύτερα γνωστή η μεθοδολογία ένταξης των υπολογιστών στο Νηπιαγωγείο, με βάση τα κριτήρια και τις αρχές που ακολουθούνται. Κάθε ηλικία έχει διαφορετικές ανάγκες και δυνατότητες, με αποτέλεσμα ένα λογισμικό να μην απευθύνεται σε όλες τις τάξεις του Νηπιαγωγείου. Σύμφωνα λοιπόν με την αρχή αυτή, προσπαθούμε να παρουσιάσουμε τα βήματα που ακολουθούνται για τη δημιουργία ενός λογισμικού και το κατά πόσο ο εκπαιδευτικός μπορεί να συμβάλλει σε κάτι τέτοιο. Εφόσον τα παιδιά θα έρθουν για πρώτη φορά σε επαφή με τον υπολογιστή ή με τη φορητή ταμπλέτα κατά τις καθημερινές τους δραστηριότητες στο σχολείο, είναι σημαντικό να καταλάβουν τη χρησιμότητά τους και τα οφέλη τους, κάτι που μπορεί να γίνει με τη βοήθεια και την παρακίνηση του εκπαιδευτικού. Έτσι, ο εκπαιδευτικός για να αποφύγει τη δημιουργία φόβου στα παιδιά από την παρουσία ενός νέου, και για πολλά άγνωστου εργαλείου μέσα στην τάξη πρέπει να έχει κάποιες γνώσεις πάνω στο θέμα αυτό. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων ειδικά για την κατάρτιση των εκπαιδευτικών στην διδασκαλία λογισμικού για παιδιά. Έτσι με την εκπαίδευση τους, τα παιδιά θα μπορούν να λάβουν τα οφέλη που προσφέρουν οι υπολογιστές γενικότερα και να μάθουν να τους χειρίζονται με ευκολία, σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Επειδή όμως η χρήση των υπολογιστών σε αυτή την ηλικία εκτός από πλεονεκτήματα έχει και πολλά μειονεκτήματα θα προσπαθήσουμε να τα καταγράψουμε ώστε να γίνει πιο αποτελεσματική η χρήση τους από τα παιδιά και να αποφευχθούν ενδεχομένως κάποιοι μελλοντικοί κίνδυνοι.
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013.

Electronic Thesis or Dissertation
Text

Προσχολική ηλικία
e-Learning


Ελληνική γλώσσα

2013-11-07T07:50:08Z
2013


Πανεπιστήμιο Μακεδονίας




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.