The application of a Cognitive Behavioral Intervention Program for the Management of Anxiety in Primary School Children

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

Γνωστικο-συμπεριφορικό πρόγραμμα παρέμβασης για την αντιμετώπιση του άγχους σε παιδιά δημοτικού
The application of a Cognitive Behavioral Intervention Program for the Management of Anxiety in Primary School Children

Ζηκοπούλου, Όλγα

Πλατσίδου, Μαρία
Ζηλίκης, Νικόλαος
Κλεφτάρας, Γεώργιος
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (ΕΚΠ)
Παπαληγούρα, Ζαϊρα
Σίμος, Γρηγόρης
Σερντάρη, Ασπασία
Στογιαννίδου, Αριάδνη

Η βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διατριβής σε έντυπη μορφή.
Περιλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές (σ. 195-219)
Εισαγωγή: Το έντονο άγχος και κατ’ επέκταση οι αγχώδεις διαταραχές παρουσιάζουν σημαντικά ποσοστά στην παιδική ηλικία και παρεμβαίνουν τόσο στη λειτουργικότητα όσο και στην ποιότητα ζωής του παιδιού και της οικογένειάς του. Σκοπός: Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στο να μελετήσει την αποτελεσματικότητα ενός γνωστικού-συμπεριφορικού προγράμματος παρέμβασης για την αντιμετώπιση του άγχους στα παιδιά Δημοτικού. Μέθοδος: στην έρευνα συμμετείχαν 41 παιδιά, ηλικίας 9-12 ετών, που παρουσίαζαν κλινικά υψηλό άγχος. Από αυτά, τα 21 ακολούθησαν ένα ομαδικό, γνωστικο-συμπεριφορικό πρόγραμμα παρέμβασης (ΓΣΘ) και τα υπόλοιπα 20 δεν έλαβαν καμία παρέμβαση, αποτελώντας την ομάδα ελέγχου (ΟΕ). Οι μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν σε τρεις χρονικές στιγμές, πριν την παρέμβαση, αμέσως μετά και 6 μήνες μετά, στις επαναληπτικές μετρήσεις. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τόσο τα παιδιά όσο και οι γονείς της ΓΣΘ ομάδας ανέφεραν στατιστικά σημαντική μείωση στα συμπτώματα του άγχους αμέσως μετά την παρέμβαση, αλλά και διατήρηση του χαμηλού επιπέδου του άγχους στις επαναληπτικές μετρήσεις, 6 μήνες μετά. Μείωση, επίσης, παρατηρήθηκε στην επίδραση του άγχους στη ζωή του παιδιού. Επίσης, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η πλειοψηφία των παιδιών της ΓΣΘ ομάδας ανταποκρίθηκε θετικά στη θεραπεία. Αντίστοιχα ευρήματα δεν υπήρχαν στην ομάδα ελέγχου, όπου τόσο οι αναφορές των παιδιών όσο και των γονέων τους δεν έδειξαν σημαντικές αλλαγές στα επίπεδα του άγχους καθώς και στην επίδραση αυτού. Συμπεράσματα: Η παρούσα έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η μείωση των συμπτωμάτων του άγχους των παιδιών της ομάδας παρέμβασης, μαζί με την απουσία βελτίωσης των παιδιών που ανήκαν στην ομάδα ελέγχου αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητα της ΓΣΘ παρέμβασης στην αντιμετώπιση του παιδικού άγχους. Σημαντικό, επίσης, εύρημα αποτελεί το γεγονός ότι η μείωση του άγχους είναι ορατή τόσο από τα παιδιά όσο και από τους γονείς τους
025/2017
Διατριβή (Διδακτορική)--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017

Electronic Thesis or Dissertation
Text

Παιδί
Γνωστική-συμπεριφορική
Cognitive behavioral therapy
Parents
Γονείς
Anxiety
Child
Άγχος
Θεραπεία


Ελληνική γλώσσα

2017
2018-04-13T09:04:26Z


Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Το ηλεκτρονικό αντίτυπο της διατριβής θα αποδεσμευτεί μετά τις 31/12/2020.
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.