Τα έργα διαγωνισμού για φλάουτο και πιάνο (Solos de Concours) του Κονσερβατουάρ του Παρισιού, από τον Paul Taffanel έως τον Marcel Moyse (1894-1948)

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2023 (EL)

Τα έργα διαγωνισμού για φλάουτο και πιάνο (Solos de Concours) του Κονσερβατουάρ του Παρισιού, από τον Paul Taffanel έως τον Marcel Moyse (1894-1948)

Παπαϊωάννου, Σταυρούλα Βιβή

Χασιώτης, Κωνσταντίνος
Τσεντς, Κατρίν Αννέττε
Ρεντζεπέρη, Άννα-Μαρία
Ζέρβας, Αθανάσιος
Καθαρίου, Αγγελική
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης (ΜΕΤ)
Πολίτης, Ευγένιος
Ζερβός, Γεώργιος

Η παρούσα διατριβή είναι μία προσπάθεια εμβάθυνσης σε ένα συγκεκριμένο τμήμα του ρεπερτορίου του φλάουτου, τα Έργα Διαγωνισμού για φλάουτο και πιάνο (Solos de Concours). Τα επιλεγμένα Έργα Διαγωνισμού συνετέθησαν και εκδόθηκαν στο Παρίσι μεταξύ των ετών 1894 και 1948, όντας τα επιβεβλημένα έργα για τους διαγωνισμούς αποφοίτησης των σπουδαστών φλάουτου του Κονσερβατουάρ του Παρισιού την ίδια περίοδο. Για να επιτευχθεί ο σκοπός της περιεκτικής συλλογής πληροφοριών, η διατριβή δομείται σε δύο βασικά κεφάλαια. Το 1ο κεφάλαιο πραγματεύεται το ιστορικό πλαίσιο της Γαλλικής Σχολής Φλάουτου και τα χαρακτηριστικά της. Επίσης, συμπεριλαμβάνει την εξέλιξη του Κονσερβατουάρ του Παρισιού στο χρόνο, τους καθηγητές φλάουτου σε αυτό και τους διευθυντές του. Επίσης, αναφέρονται ιστορικά και κατασκευαστικά χαρακτηριστικά του φλάουτου πριν από την καθιέρωση του νέου φλάουτου τύπου Boehm και την αποδοχή του από τους καθηγητές του Κονσερβατουάρ το 1860. Μετά από σύντομη αναφορά στους πρωτοπόρους καθηγητές της Γαλλικής Σχολής Φλάουτου, παρουσιάζονται βιογραφικές πληροφορίες για τον καθηγητή φλάουτου Louis Dorus, όπως επίσης και περιεκτικά βιογραφικά χαρακτηριστικά καθώς και εργογραφίες των καθηγητών φλάουτου Paul Taffanel και Philippe Gaubert. Το 2ο κεφάλαιο επικεντρώνεται στη συλλογή βιογραφικών στοιχείων για τους συνθέτες των επιλεγμένων Έργων Διαγωνισμού, όπως επίσης και στις συνθέσεις τους για φλάουτο. Κάθε Έργο παρουσιάζεται μέσω στοιχείων ανάλυσης σχετικών με τονικά και θεματικά χαρακτηριστικά, καταλήγοντας σε σχόλια για τις προκλήσεις και τις ιδιαιτερότητες του μουσικού υλικού και της ερμηνείας του. Τα δώδεκα Έργα Διαγωνισμού τα οποία μελετώνται έχουν επιλεχθεί έχοντας ως στόχο την κάλυψη όλης της επιλεγμένης περιόδου: Ballade του A. Périlhou (1903), Nocturne et Allegro Scherzando του Ph. Gaubert (1906), Andante Pastoral et Scherzettino του P. Taffanel (1907), Dans la Forêt Enchantée του L. Moreau (1912), Sicilienne, Op.60, του H. Büsser (1915), Incantation et Danse, Op.173, του M. Delmas (1924), Andante et Allegro en Style Ancien του M. d'Ollone (1926), Romance et Scherzo του G. Grovlez (1927), Divertissement Pastoral του J. Mazellier (1931), Concertino σε Μι μείζονα του H. Tomasi (1945), Sonatine του P. Sancan (1946), και Fantaisiestück, Op.67, του H. Martelli (1947).
The present dissertation is an attempt to delve into a specific part of the flute repertory, the Solos de Concours written for flute and piano. The selected Solos de Concours were composed and published in Paris, between 1894 and 1948 and they were imposed in the graduation exams of the Paris Conservatoire in the period in question. For the purpose of a comprehensive collection of data, the dissertation is structured in two main chapters. The 1st chapter deals with the historical framework of the French Flute School and its characteristics. Further, it includes the evolution of the Paris Conservatoire through time, the flute professors and directors. Moreover, historical and constructional features of the flute before the establishment of the new Boehm flute and its acceptance by the Conservatoire professors (1860) are discussed. After a short reference to the pioneers and professors of the French Flute School, biographical information about the flute professor Louis Dorus, as well as comprehensive biographical features and the lists of compositions of the flute professors Paul Taffanel and Philippe Gaubert are presented. The 2nd chapter focuses on the collection of biographical information about the composers of the selected Solos de Concours, as well as their compositions for flute. Each Solo is presented by means of analytical features about tonal and thematic elements, concluded by comments about the challenges and peculiarities of the musical material and its interpretation. The twelve discussed Solos have been chosen to span the whole period of study, as follows: Ballade by A. Périlhou (1903), Nocturne et Allegro Scherzando by Ph. Gaubert (1906), Andante Pastoral et Scherzettino by P. Taffanel (1907), Dans la Forêt Enchantée by L. Moreau (1912), Sicilienne, Op.60, by H. Büsser (1915), Incantation et Danse, Op.173, by M. Delmas (1924), Andante et Allegro en Style Ancien by M. d'Ollone (1926), Romance et Scherzo by G. Grovlez (1927), Divertissement Pastoral by J. Mazellier (1931), Concertino en Mi majeur by H. Tomasi (1945), Sonatine by P. Sancan (1946), and Fantaisiestück, Op.67, by H. Martelli (1947).
Διατριβή (Διδακτορική)--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.

Electronic Thesis or Dissertation
Text

Κονσερβατουάρ
Γαλλική Σχολή Φλάουτου
Φλάουτο


Ελληνική γλώσσα

2023
2023-02-23T08:17:54Z


Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.