This item is provided by the institution :
Athens University of Economics and Business   

Repository :
PYXIDA   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η επίδραση της τοποθέτησης προϊόντος στις ταινίες (EL)
The influence of product placement in movies (EN)

Παπαδάκη, Σοφία (EL)

Αργουσλίδης, Πάρης (EL)
Παινέσης, Γρηγόρης (EL)
Κοκκινάκη, Φλώρα (EL)

Text

2025-03-26T20:05:02Z
05/28/2021
2022-05-24 12:52:05


Κύριος στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ευρύτερη μελέτη της τοποθέτησης προϊόντος στις ταινίες καθώς και η επίδραση που επιφέρει στους θεατές. Συγκεκριμένα, στο επίκεντρο του ερευνητικού ενδιαφέροντος τέθηκαν τα ακόλουθα ζητήματα: η κατανόηση της σημασίας της τοποθέτησης προϊόντος και η ανάλυση των ειδών της, τα κριτήρια που ευνοούν την ύπαρξη θετικής στάσης απέναντι στο προϊόν, η ανάλυση των παραγόντων που διευκολύνουν την επικράτηση του προϊόντος στην μνήμη των καταναλωτών και την ανάκληση καθώς και τους λόγους που οδηγούν στην επίτευξη της αγοραστικής απόφασης του τοποθετημένου προϊόντος (EL)
The main purpose of this dissertation is the study of product placement in movies and the impact it has on viewers. Specifically, my field of research study is understanding the importance of product placement and the criterias that play significant role in achieving positive attitude towards the product, recall of the product and purchase intention. (EN)


Θετική στάση απέναντι στο προϊόν (EL)
Πρόθεση αγοράς (EL)
Ανάκληση προϊόντος (EL)
Τοποθέτηση προϊόντος (EL)
Product recall (EN)
Product placement (EN)
Positive attitude towards the product (EN)
Purchase intention (EN)

Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας (EL)

https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
CC BY: Attribution alone 4.0




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)