Μεταπτυχιακή εργασία - Σχολή Μηχανικών - Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης, 2024 (α/α 14153)
(EL)
Η παρούσα διπλωματική εργασία, αρχικά, εστιάστηκε στη χρήση της τεχνολογίας
επαυξημένης πραγματικότητας στον τομέα της προσχολικής εκπαίδευσης. Αρχικά,
πραγματοποιήθηκε μια ανασκόπηση ερευνών οι οποίες έχουν μελετήσει τη χρήση
εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας σε παιδιά προσχολικής ηλικίας για
εκπαιδευτικούς σκοπούς. Η ανασκόπηση αναδεικνύει πολλές εφαρμογές AR και
συγκεκριμένα στην εκμάθηση ξένων γλωσσών και φυσικών επιστημών αλλά και τα
παιδαγωγικά οφέλη στην προσχολική ηλικία. Από άλλη άποψη, υπογραμμίζεται η
ολοκληρωμένη ανάπτυξη των παιδιών και η ολιστική προσέγγιση της εκπαίδευσης
για την απόκτηση των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Επιπλέον, επισημαίνεται η
επιτακτική ανάγκη προσανατολισμού της εκπαίδευσης προς την ανάπτυξη ατόμων με
οικολογική συνείδηση, καθώς η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί ένα από τα
κύρια ζητήματα της εποχής μας. Έτσι, η έρευνα επικεντρώνεται στην περιβαλλοντική
εκπαίδευση και τη χρήση της επαυξημένης πραγματικότητας σε παιδιά προσχολικής
ηλικίας. Προτείνεται η δημιουργία και η χρήση μιας εφαρμογής επαυξημένης
πραγματικότητας για παιδιά, εστιάζοντας σε ένα παραμύθι για τη σπουδαιότητα της
Γης και τον σεβασμό προς αυτήν. Σκοπός είναι η βελτίωση των μαθησιακών
αποτελεσμάτων και η ενίσχυση του ενδιαφέροντος των παιδιών σε θέματα
περιβάλλοντος. Αξίζει να αναφερθεί πως με το συνδυασμό του ψηφιακού
οπτικοακουστικού περιεχόμενου της εφαρμογής τα παιδιά θα αναπτύξουν κριτική
σκέψη και θα κατανοήσουν πώς οι ανθρώπινες ενέργειες επηρεάζουν το περιβάλλον.
(EL)
The present dissertation research focused on the use of augmented reality technology
in the field of preschool education. First of all, a review of research was conducted,
examining the use of augmented reality applications in preschool children for
educational purposes. The review highlights several AR applications, specifically in
language and science learning as well as the pedagogical benefits in preschool. On
another note, it emphasizes children's whole development and a holistic approach to
learning for acquiring 21st-century skills. Furthermore, it is imperative that the
education of the development of people with ecological consciousness are needed, as
environmental protection is one of the most important issues of our time. Therefore,
the research focuses on environmental education and the use of augmented reality in
preschool-aged children. The proposal suggests creating and using an augmented
reality application for children, focusing on a storytelling about the importance of the
Earth and respect for it. The intervention's goal is to raise students' learning outcomes
and enhancing children's interest in environmental-related subjects. It is worth
mentioning that by combining the digital audio-visual content of the application,
children will develop critical thinking and understand the effects of human behavior
on the natural environment.
(EN)