Προσέγγιση του ηλιακού συστήματος, μέσω της ψηφιακής αφήγησης και της δραματοποίησης σε παιδιά νηπιαγωγείου

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Προσέγγιση του ηλιακού συστήματος, μέσω της ψηφιακής αφήγησης και της δραματοποίησης σε παιδιά νηπιαγωγείου (EL)

Χατζηαλεξίου, Μυρσίνη-Μαρίνα (EL)

Πλιάσα, Σοφία (EL)

masterThesis
Μεταπτυχιακή εργασία (EL)
Master thesis (EN)

2023-03-14
2024-06-29T12:36:40Z
2024-10-07T13:18:15Z


Μεταπτυχιακή εργασία - Σχολή Μηχανικών - Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης, 2023 (α/α 13978) (EL)
Ο εκσυγχρονισμός της κοινωνίας, έχει φέρει στο προσκήνιο και την ένταξη των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Σύμφωνα με τα βιβλιογραφικά δεδομένα, η εκπαίδευση STEAM αλλά και η εκπαιδευτική ρομποτική περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα σπουδών των σχολείων (Chen, et all, 2020) . Η παρούσα εργασία, αποτελεί μια επιπλέον προσπάθεια, με την οποία μέσα σε αυτό το πλαίσιο, εξετάστηκαν οι αντιλήψεις 10 παιδιών νηπιαγωγείου για το φαινόμενο της εναλλαγής μέρας και νύχτας, πριν και μετά την παρέμβαση της ψηφιακής και της παραδοσιακής αφήγησης. Δημιουργήθηκαν δύο ομάδες παιδιών σε ένα νηπιαγωγείο, στη μια ομάδα έγινε χρήση της ψηφιακής αφήγησης, ενώ στην άλλη της παραδοσιακής αφήγησης. Σκοπός της είναι να ερευνηθεί αν η ψηφιακή αφήγηση είναι αποτελεσματική ως εκπαιδευτικό εργαλείο σε σύγκριση με την παραδοσιακή αφήγηση. Επίσης, γίνεται αναφορά στον τρόπο ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στην εκπαίδευση σήμερα, καθώς και στο ζήτημα της αποτελεσματικότητας της χρήσης της, στα οφέλη και τα προβλήματα που προκύπτουν από αυτήν. Εντοπίζεται η αυξημένη ζήτηση ψηφιακών μέσων και προβάλλονται οι απαραίτητες δεξιότητες που καλό είναι να συγκεντρώνουν οι εκπαιδευτικοί τεχνολόγοι. Tα τεχνολογικά μέσα με την αξιολόγηση του βαθμού που συμβάλλουν στην εκπαιδευτική διαδικασία και μάθηση, όπως αναφέρονται σχετικές μελέτες και στο πρόβλημα ενσωμάτωσής τους σε όλα τα περιβάλλοντα (Ronghuai et al., 2019). Προκειμένου να πραγματοποιηθεί καλύτερη σύνδεση με το βασικό αντικείμενο της μελέτης, γίνεται μια παρουσίαση της έννοιας της αφήγησης και των ωφελειών που μπορούν να προκύψουν από αυτήν στη διδασκαλία και στους μαθητές. Εισάγεται ο όρος των εναλλακτικών ιδεών, των θεωριών δηλαδή που αναπτύσσουν τα παιδιά για την ερμηνεία του κόσμου, της τεχνολογικής εκπαίδευσης και τονίζεται η ανάγκη της ύπαρξης γνωστικής σύγκρουσης. Αναζητείται έπειτα, ποια θα πρέπει να είναι η στάση των εκπαιδευτικών σε σχέση με τις τεχνολογίες, τα γνωστικά αντικείμενα, αλλά και τις εναλλακτικές ιδέες των παιδιών και πώς είναι δυνατόν να συντελεστεί η μάθηση με θετικό τρόπο. Το φαινόμενο της εναλλαγής ημέρας και νύχτας παρουσιάζεται με την επιστημονική έννοια, ενώ στη συνέχεια δίνονται και οι εναλλακτικές θεωρίες των παιδιών γι’ αυτήν και αναφέρονται σχετικές έρευνες. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας κατέδειξαν παρόμοια αποτελέσματα τόσο στην ομάδα που συμμετείχε στην ψηφιακή αφήγηση, όσο και στην ομάδα που παρακολούθησε το φαινόμενο με την παραδοσιακή διδασκαλία. (EL)
The modernization of society has brought to the fore the inclusion of new technologies in education. According to the literature, STEAM education as well as educational robotics are included in the school curriculum. The present work is an additional effort, with which, within this context, the perceptions of 10 kindergarten children on the phenomenon of day and night alternation, before and after the intervention of digital and traditional storytelling, were examined. Two groups of children were created in a kindergarten, in one group digital storytelling was used, while in the other traditional storytelling was used. Its purpose is to investigate whether digital storytelling is effective as an educational tool compared to traditional storytelling. Also, reference is made to the way technology is integrated into education today, as well as to the question of the effectiveness of its use, the benefits and the problems arising from it. The increased demand for digital media is identified and the necessary skills that educational technologists should acquire are highlighted. The technological means with the evaluation of the degree that they contribute to the educational process and learning, as mentioned in relevant studies and the problem of their integration in all environments. In order to make a better connection with the main subject of the study, a presentation is made of the concept of narrative and the benefits that can be derived from it in teaching and students. The term of alternative ideas, ie the theories that children develop for the interpretation of the world, of technological education is introduced and the need for the existence of cognitive conflict is emphasized. It is then sought, what should be the attitude of the teachers in relation to the technologies, the knowledge objects, but also the alternative ideas of the children and how it is possible to carry out the learning in a positive way. The phenomenon of the alternation of day and night is presented in the scientific sense, while the children's alternative theories about it are then given and relevant researches are mentioned. The results of the present research showed similar results both in the group that participated in digital storytelling, and in the group that followed the phenomenon with traditional teaching. (EN)


Δραματοποίηση (EL)
Ηλιακό σύστημα (EL)
Ψηφιακά μέσα (EL)
Προσχολική εκπαίδευση (EL)
Παιδιά νηπιαγωγείου (EL)
Ψηφιακή αφήγηση (EL)
Αφήγηση (EL)
Νέες τεχνολογίες (EL)
Dramatization (EN)
Preschool education (EN)
Digital media (EN)
Narration (EN)
Solar system (EN)
New technologies (EN)
Digital storytelling (EN)
Kindergarten children (EN)

Greek

Σχολή Μηχανικών - Τμήμα Παραγωγής και Διοίκησης (EL)
Σχολή Μηχανικών - Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης (EL)

Default License




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)