Υποαντιπροσώπευση γυναικών στις θέσεις στελεχών εκπαίδευσης. Η περίπτωση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Υποαντιπροσώπευση γυναικών στις θέσεις στελεχών εκπαίδευσης. Η περίπτωση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης (EL)

Γάκη, Ευαγγελία (EL)

Καραβασίλης, Ιωάννης (EL)

masterThesis
Μεταπτυχιακή εργασία (EL)
Master thesis (EN)

2020-05-05
2023-08-28T09:49:36Z
2024-10-07T13:32:04Z


Διπλωματική εργασία -- Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης -- Τμήμα Διοίκησης Οργανισμών, Μάρκετινγκ και Τουρισμού, 2020 (α/α 12318) (EL)
Το θέμα το οποίο ερευνά η παρούσα εργασία, είναι η υποαντιπροσώπευση γυναικών σε διοικητικές θέσεις στην εκπαίδευση και ειδικότερα στην περιοχή ευθύνης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης. Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση σε επίπεδο διδασκαλίας, γενικότερα χαρακτηρίζεται από την μεγάλη πλειοψηφία των γυναικών οι οποίες υπηρετούν ως δασκάλες. Ωστόσο παρά τα αριθμητικά αυτά δεδομένα, διαχρονικά υπάρχει υποεκπροσώπηση στις αντίστοιχες θέσεις διοίκησης και διεύθυνσης, αναπαράγοντας στερεότυπα. Στόχος της παρούσας ποσοτικής έρευνας μας, στην οποία συμμετείχαν 321 γυναίκες εκπαιδευτικοί οι οποίες υπηρετούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση της Δυτικής Θεσσαλονίκης, είναι να καταγράψει μέσω της χορήγησης και επεξεργασίας ενός ερωτηματολογίου με ερωτήσεις ανοικτού και κλειστού τύπου, τις αντιλήψεις των γυναικών εκπαιδευτικών για την υποεκπροσώπηση της γυναίκας σε διευθυντικές θέσεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Επιπλέον η εργασία θα επιχειρεί να ανιχνεύσει την πρόθεσή τους να διεκδικήσουν ή όχι, ηγετικές θέσεις, καθώς και τα πιθανά αίτια, τα οποία λειτουργούν ανασταλτικά στην επιδίωξη διεκδίκησης θέσεων άσκησης διοικητικών καθηκόντων. Η έρευνα κατέγραψε και μελέτησε στοιχεία, δίνοντας έμφαση στην ηλικία, τα έτη προϋπηρεσίας στην εκπαίδευση, το καθεστώς της εργασιακής σχέσης, το μορφωτικό επίπεδο, την οικογενειακή κατάσταση κ.ά. Αναζήτησε το αν υποβλήθηκε ή όχι αίτηση για διεκδίκηση μιας διευθυντικής θέσης στην εκπαίδευση, τα κίνητρα και τα αντικίνητρα και τις απόψεις των ίδιων των γυναικών αναφορικά με τους λόγους για τους οποίους παρατηρείται το φαινόμενο της υποεκπροσώπησης. Έτσι η παρούσα έρευνα θα συμβάλλει στον εμπλουτισμό των γνώσεων γύρω από τα αίτια της υποεκπροσώπησης των γυναικών στην εκπαιδευτική διοίκηση και στην ανάδειξη των κυριότερων τρόπων ενίσχυσης της συμμετοχής τους. (EL)
The subject of this postgraduate research is the underrepresentation of women in management positions in education and in particular in the area of responsibility of Western Thessaloniki Primary Education. Primary education at the level of teaching is generally characterized by the large majority of women serving as teachers. However, despite these figures, over time there has been under-representation in the respective management and management positions, reproducing stereotypes. The purpose of our quantitative research, which involved a sample of 321 female teachers serving in Primary Education in Western Thessaloniki, was to record, through the administration and processing of a questionnaire of open and closed-ended questions, the perceptions of female teachers about the phenomenon of under-representation of women in managerial jobs in Primary Education. In addition, the work will attempt to detect their intention to claim leadership positions or not, as well as the possible causes, which act as a deterrent to the pursuit of administrative positions in Public Education. The survey recorded and studied data, with emphasis on age, years of work in Public Education, employment status, educational attainment, marital status, and more. It sought to determine whether or not a request for a managerial position in Education was submitted, the motivations and disincentives and views of women themselves regarding the reasons for the under-representation phenomenon. This research will thus contribute to enriching the knowledge of the causes of under-representation of women in educational administration and highlighting the main ways to enhance their participation. (EN)


Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (EL)
«Γυάλινη οροφή» (EL)
Στυλ διοίκησης (EL)
δΔιοικητική ιεραρχία (EL)
Γυναίκα διευθύντρια (EL)
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Δυτικής Θεσσαλονίκης (EL)
Παράγοντες και αίτια γυναικείας υποεκπροσώπησης (EL)
Σχολική μονάδα (EL)
Ρόλος φύλου (EL)
Administrative hierarchy (EN)
Primary Education of Western Thessaloniki (EN)
"Glass ceiling" (EN)
School unit (EN)
Primary Education (EN)
Female headteacher (EN)
Management style (EN)
Gender role (EN)
Factors - causes of female under-representation (EN)

Ελληνική γλώσσα

Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης. Τμήμα Διοίκησης Οργανισμών, Μάρκετινγκ και Τουρισμού (EL)
Τμήμα Διοίκησης Οργανισμών, Μάρκετινγκ και Τουρισμού (EL)

An error occurred on the license name.
An error occurred getting the license - uri.




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.