Η εκπαίδευση σε συνθήκες κρίσης στην Ελλάδα: Mια εμπειρική διερεύνηση (2000-2013)

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η εκπαίδευση σε συνθήκες κρίσης στην Ελλάδα: Mια εμπειρική διερεύνηση (2000-2013) (EL)
Education in Conditions of Crisis in Greece: An Empirical Exploration (2000-2013) (EN)

Kantzara, Vasiliki

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2016-12-01


Το άρθρο αυτό αποσκοπεί στη διερεύνηση των επιπτώσεων της κρίσης στην εκπαίδευση, εξετάζοντας την πρόσβαση, την αποφοίτηση, τη χρηματοδότηση, τα σχολεία, τους εκπαιδευτικούς και τους σπουδαστές. Αυτές και άλλες πλευρές της εκπαίδευσης εξετάζονται στη βάση στατιστικών δεδομένων, τα οποία συλλέγονται και εκδίδονται από διεθνείς οργανισμούς και Ελληνικές πηγές. Προκειμένου να διερευνηθούν διακυμάνσεις και τάσεις, τα δεδομένα που εξετάζονται καλύπτουν τη χρονική περίοδο πριν και μετά την εκδήλωση της κρίσης από το 2000-2013. Επιπρόσθετα εξετάζονται σε γενικές γραμμές, οι κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις και η εκπαιδευτική πολιτική, καθώς αποτελούν το πλαίσιο στο οποίο η εκπαίδευση επιτελεί το έργο της. Έχοντας ως αφετηρία την έννοια της ισότητας, οριζόμενης κανονιστικά, ως ισότητα των ευκαιριών και αξιοκρατία, τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους η εκπαίδευση έχει επηρεαστεί από την κρίση.: σε μικρό και μεσαίο επίπεδο ανάλυσης, η χρηματοδότηση, τα σχολικά κτίρια και οι εκπαιδευτικοί έχουν υποστεί μείωση. Σε ένα μακροεπίπεδο ανάλυσης, η εκπαίδευση με όρους πρόσβασης και απόκτησης τίτλων σπουδών συνεχίζει να αυξάνεται, αλλά σε βραδύτερο ρυθμό απ’ ό,τι πριν την εκδήλωση της κρίσης. (EL)
The article aims at exploring the ramification of the crisis on education in terms of access to education, educational attainment of the population, funding, schools, teachers and students. These and other aspects of education are examined on basis of statistical data that has been collected and published by international agencies and Greek sources. In order to analyse fluctuations and trends, the data examined covers a period before and after the onset of the crisis (in 2009), namely from 2000 to 2013. In addition, socio-political developments and educational policy are taken into consideration, for they form the context in which education operates.The concept guiding this endeavour is equity; it is defined normatively as equality of opportunity and meritocracy, the two principles upon which social institutions function in a democratic society.The results point to differences in the ways education has been affected by the crisis: at micro and meso level, for example, the funding, the school units and the education personnel have been reduced; at macro level, access to education and education attainment continues to rise, but to a lesser degree than before the onset of the crisis.  (EN)

στατιστικά (EL)
χρηματοδότηση (EL)
σπουδαστές. (EL)
αποφοίτηση (EL)
εκπαιδευτικοί (EL)
Ελλάδα (EL)
κρίση (EL)
εκπαίδευση (EL)
πρόσβαση (EL)
σχολεία (EL)
Greece (EN)
school units (EN)
pupils (EN)
funding (EN)
education (EN)
crisis (EN)
statistical data (EN)
access to education (EN)
education attainment (EN)
education personnel (EN)

Κοινωνική Συνοχή και Ανάπτυξη

Αγγλική γλώσσα

Επιστημονική Εταιρεία για την Κοινωνική Συνοχή και Ανάπτυξη (EPEKSA) (DE)

1790-9368
2459-4156
Κοινωνική Συνοχή και Ανάπτυξη; Τόμ. 11 Αρ. 1 (2016); 45-66 (EL)
Social Cohesion and Development; Vol. 11 No. 1 (2016); 45-66 (EN)

Copyright (c) 2016 Vasiliki Kantzara (EN)
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.