Στο άρθρο διερευνάται η εκπαιδευτική πολιτικήγια την Ιστορία και τα Θρησκευτικά στο ελληνι-κό εκπαιδευτικό σύστημα με επικέντρωση στησύνθετη εθνική και θρησκευτική αφήγηση για τορόλο και τη δυναμική του σχολείου στη μεταβί-βαση αξιών και θρησκευτικών-εθνικών προτύ-πων. Παρουσιάζονται οι αντιστάσεις μιας παρα-δοσιακής πολιτικής, που σημειολογικά εστιάζεταιστον εθνοκεντρισμό, μέσα από πολιτικά και πνευ-ματικά σύμβολα, που ρητά ή υπόρρητα απο-μειώνουν προσεγγίσεις για μια διαπολιτισμικήπροσέγγιση, που προϋποθέτει μετασχηματισμότης νοηματοδότησης του «εθνικού» μέσω τηςπροώθησης αρχών ολοκλήρωσης και ενοποίη-σης ως συντελεστών για τη διαμόρφωση πολιτών,που θα μπορούν να εντάσσονται σε διευρυμέναπολιτικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα.ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ: Εθνική ταυτότητα, Ελλάδα,
(DE)
Στο άρθρο διερευνάται η εκπαιδευτική πολιτικήγια την Ιστορία και τα Θρησκευτικά στο ελληνι-κό εκπαιδευτικό σύστημα με επικέντρωση στησύνθετη εθνική και θρησκευτική αφήγηση για τορόλο και τη δυναμική του σχολείου στη μεταβί-βαση αξιών και θρησκευτικών-εθνικών προτύ-πων. Παρουσιάζονται οι αντιστάσεις μιας παρα-δοσιακής πολιτικής, που σημειολογικά εστιάζεταιστον εθνοκεντρισμό, μέσα από πολιτικά και πνευ-ματικά σύμβολα, που ρητά ή υπόρρητα απο-μειώνουν προσεγγίσεις για μια διαπολιτισμικήπροσέγγιση, που προϋποθέτει μετασχηματισμότης νοηματοδότησης του «εθνικού» μέσω τηςπροώθησης αρχών ολοκλήρωσης και ενοποίη-σης ως συντελεστών για τη διαμόρφωση πολιτών,που θα μπορούν να εντάσσονται σε διευρυμέναπολιτικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα.ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ: Εθνική ταυτότητα, Ελλάδα,
(EL)
This paper is concerned with the instructionof History and Religious Education in theGreek education system. Concentration isplaced on the complex national and religiousnarrative about the school dynamics relatedto the values and religious-national patternstransfer. The resistant traditional policy is portrayedand, in terms of semantics, it focuseson nation-centralization through politicaland spiritual symbols. They confine, explicitlyor implicitly, the approach towards the interculturalconcept which forms the prerequisiteof the transformation that makes the conceptof “national” meaningful through thepromotion of completeness and unificationprinciples as factors towards the formation ofcitizens capable of being incorporated in theexpanded political and cultural environments
(EN)