Αξιοποίηση της Επαυξημένης Πραγματικότητας για τη διδασκαλία της Ιστορίας σε αρχαιολογικό χώρο

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Αξιοποίηση της Επαυξημένης Πραγματικότητας για τη διδασκαλία της Ιστορίας σε αρχαιολογικό χώρο (EL)

Μπουντέκας, Κωνσταντίνος
Κουτρομάνος,, Γεώργιος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2020-01-01


Η παρούσα έρευνα εξέτασε τη δυνατότητα αξιοποίησης της επαυξημένης πραγματικότητας (Ε.Π.) που στηρίζεται στην τοποθεσία, στη διδασκαλία της Ιστορίας σε αρχαιολογικό χώρο. Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάστηκε, αναπτύχθηκε και αξιολογήθηκε, η εφαρμογή Ε.Π. “PlatoAR”. Αυτή αφορά τον αρχαιολογικό χώρο της Ακαδημίας Πλάτωνος και απευθύνεται σε μαθητές Δ΄ Δημοτικού. Τα δεδομένα της αξιολόγησης της εφαρμογής συλλέχθηκαν μέσω παρατήρησης, συνεντεύξεων και ερωτηματολογίων από εκπαιδευτικούς και μαθητές. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η εφαρμογή είναι εύχρηστη, ενώ φάνηκε να επιτυγχάνεται σε μεγάλο βαθμό η κατάσταση Ροής. Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, η εφαρμογή μπορεί να ενταχθεί στη διδασκαλία και να συμβάλλει στην εμπλοκή των μαθητών σε διαδικασίες ιστορικής ενσυναίσθησης. Οι παράγοντες που επηρεάζουν τη χρήση της, σχετίζονται με το φυσικό περιβάλλον, με τεχνικά ζητήματα και με την προετοιμασία των εκπαιδευτικών. Τα αποτελέσματα έχουν εφαρμογή τόσο σε μεθοδολογικό επίπεδο όσο και ως προς τη δυνατότητα των εκπαιδευτικών να αναπτύσσουν τις δικές τους εφαρμογές Ε.Π. (EL)


αξιολόγηση (EL)
αρχαιολογικός χώρος (EL)
Ιστορία (EL)
Επαυξημένη Πραγματικότητα (EL)
πρωτοβάθμια εκπαίδευση (EL)

Ελληνική γλώσσα

Εργαστήριο Εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας στην Εκπαίδευση, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (EL)


1792-8796
1791-3713
Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση; Τόμ. 13 Αρ. 1/2 (2020): Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι και Ηλεκτρονική Μάθηση: Σύγχρονες ερευνητικές τάσεις και προοπτικές; 63-81 (EL)
Themes in Science and Technology Education; Vol. 13 No. 1/2 (2020): Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι και Ηλεκτρονική Μάθηση: Σύγχρονες ερευνητικές τάσεις και προοπτικές; 63-81 (EN)

Copyright (c) 2025 Themes in Science and Technology Education (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.