Αποτίμηση της αποτελεσματικότητας της διδασκαλίας φιλολογικών μαθημάτων σε φροντιστήρια με τη χρήση πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Αποτίμηση της αποτελεσματικότητας της διδασκαλίας φιλολογικών μαθημάτων σε φροντιστήρια με τη χρήση πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης (EL)

Αρμακόλας, Στέφανος
Τσίκη, Ελένη
Αυγερινού, Μαρία Δ.

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2023-01-01


Η παρούσα εργασία αφορά στη διερεύνηση των απόψεων φιλολόγων καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που εργάζονται στην ιδιωτική εκπαίδευση (φροντιστήρια) σχετικά με την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας φιλολογικών μαθημάτων μέσω πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης με αφορμή τις ανακατατάξεις που προκάλεσε η πανδημία της νόσου Covid-19. Αυτή η εκτεταμένη χρήση της τηλεδιάσκεψης σε συνδυασμό με τις έκτακτες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία δημιούργησαν την ανάγκη διερεύνησης ζητημάτων που αφορούσαν κυρίως στις νέες διδακτικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν για τη σύγχρονη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων σε αντιπαραβολή με τη δια ζώσης, στην αποτίμηση των φιλόλογων γύρω από τη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων εξ αποστάσεως σε σύγκριση με τη δια ζώσης στην ιδιωτική εκπαίδευση, καθώς και στους παράγοντες που επέτρεψαν την αποτελεσματικότερη διδασκαλία των φιλολογικών μαθήματων μέσω της σύγχρονης τηλεδιάσκεψης. Για τη συλλογή και ανάλυση των δεδομένων της έρευνας επιλέχθηκε η ποιοτική προσέγγιση με τη χρήση ημιδομημένων συνεντεύξεων. Το δείγμα αποτέλεσαν 11 καθηγήτριες φιλόλογοι. Από την επαγωγική ανάλυση των δεδομένων διαπιστώθηκε ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης βρήκε τις περισσότερες χωρίς προηγούμενη εμπειρία, γεγονός που δυσκόλεψε το έργο τους. Παράγοντες όπως η σύνδεση του διαδικτύου, ο τεχνολογικός εξοπλισμός αλλά και η διατήρηση του ενδιαφέροντος των μαθητών επηρέασαν την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας. Τέλος, η επιτακτική και όσο γίνεται άμεση επιμόρφωσή τους στη χρήση τόσο της πλατφόρμας όσο και των ψηφιακών εκπαιδευτικών εργαλείων αναδείχθηκε ως σχεδόν ομόφωνη ανάγκη. (EL)


πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης (EL)
Covid-19 (EL)
απομακρυσμένη διδασκαλία έκτακτης ανάγκης (EL)
εξ αποστάσεως εκπαίδευση (EL)

Ελληνική γλώσσα

Εργαστήριο Εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας στην Εκπαίδευση, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (EL)


1792-8796
1791-3713
Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση; Τόμ. 16 Αρ. 1-6 (2023): Ηλεκτρονική Μάθηση και Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι: Θέματα και ερευνητικές τάσεις στην Ελλάδα; 77-90 (EL)
Themes in Science and Technology Education; Vol. 16 No. 1-6 (2023): Ηλεκτρονική Μάθηση και Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι: Θέματα και ερευνητικές τάσεις στην Ελλάδα; 77-90 (EN)

Copyright (c) 2025 Themes in Science and Technology Education (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.