Διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο Ν. Ημαθίας για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ολυμπιάς
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)

Διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο Ν. Ημαθίας για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας (EL)

Κιρκιλιανίδου, Μαρία (EL)

Κωνσταντίνου, Χαράλαμπος (EL)
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (EL)
Κιρκιλιανίδου, Μαρία (EL)
-

Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Ν. Ημαθίας σχετικά με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Η εργασία αποτελείται από δύο μέρη: το θεωρητικό και το ερευνητικό. Στο πρώτο - θεωρητικό - μέρος προσεγγίζεται ο θεσμός της εκπαιδευτικής αξιολόγησης και του εκπαιδευτικού έργου. Γίνεται αναφορά στην έννοια και στο περιεχόμενό τους, στην αναγκαιότητά τους, στους φορείς που τη διενεργούν και στις τάσεις που επικρατούν τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Ευρωπαϊκή Ένωση. Ακολούθως, προσεγγίζονται οι βασικές αρχές και η φιλοσοφία του πλαισίου της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Επιπλέον, γίνεται αναφορά στις μορφές της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, την εξωτερική και την εσωτερική, με ιδιαίτερη έμφαση στην αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Στο δεύτερο μέρος - ερευνητικό - παρουσιάζονται η μεθοδολογία της έρευνας, τα ερευνητικά ευρήματα και διατυπώνονται τα σχετικά συμπεράσματα. Για τη διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε το γραπτό ανώνυμο ερωτηματολόγιο, μέσα από το οποίο αναδεικνύονται οι απόψεις των εκπαιδευτικών για το θεσμό της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, τους φορείς της, το περιεχόμενό της, τα κριτήρια που εξασφαλίζουν την εγκυρότητα και αξιοπιστία της, καθώς και τα θετικά και αρνητικά σημεία της. Όπως διαπιστώνεται από την έρευνα, η πλειονότητα των εκπαιδευτικών θεωρεί ως αναγκαίο το θεσμό της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, ιδιαίτερα με τη μορφή της αυτοαξιολόγησης, κυρίως λόγω του ενισχυτικού και διαγνωστικού της χαρακτήρα. (EL)

masterThesis

Εκπαιδευτική αξιολόγηση (EL)


Ελληνική γλώσσα

2012


Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.