Επισκοπική μελέτη κριτηρίων αξιολόγησης εκπαιδευτικών βίντεο

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Επισκοπική μελέτη κριτηρίων αξιολόγησης εκπαιδευτικών βίντεο (EL)
Επισκοπική μελέτη κριτηρίων αξιολόγησης εκπαιδευτικών βίντεο (EN)

Σοφός, Αλιβίζος (Λοίζος)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
βιβλιογραφική ανασκόπηση, διατυπωμένη θεωρία για πολυμεσική μάθηση, πρόθεση εκπαιδευτικών βίντεο (EL)
literature review, Meyer formulated theory, effectiveness (EN)
Peer-reviewed Article (EN)

2021-06-04


Έχοντας ως σημείο αναφοράς την όλο και αυξανόμενη σημασία των βίντεο για την εκπαίδευση, το ενδιαφέρον στο άρθρο αυτό εστιάζεται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ενός βίντεο που προορίζεται για την εκπαίδευση. Τα πορίσματα της μελέτης βασίζονται στην βιβλιογραφική ανασκόπηση από τον διεθνή χώρο. Από την έρευνα προκύπτουν οι βασικές ενέργειες για τη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού βίντεο, οι οποίες θα πρέπει να είναι άμεσα συνδεμένες με τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό. Στη συνέχεια παρουσιάζονται δύο προσεγγίσεις αναφορικά με τα κριτήρια αξιολόγησης της ποιότητας των εκπαιδευτικών βίντεο: η πρώτη βασίζεται στη διατυπωμένη θεωρία της σύμφωνα με τον Meyer (2011) και εστιάζει στην πολυμεσική μάθηση του Mayer & Moreno (2003) η δεύτερη αναφέρεται στην πρόθεση των εκπαιδευτικών βίντεο και εστιάζει στο κατά πόσο ένα βίντεο είναι αποτελεσματικό. Το άρθρο ολοκληρώνεται με συμπεράσματα και με βασικές κοινές κατευθυντήριες, που είναι σκόπιμο να έχουν οι δημιουργοί των εκπαιδευτικών βίντεο. (EL)
Έχοντας ως σημείο αναφοράς την όλο και αυξανόμενη σημασία των βίντεο για την εκπαίδευση, το ενδιαφέρον στο άρθρο αυτό εστιάζεται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ενός βίντεο που προορίζεται για την εκπαίδευση. Τα πορίσματα της μελέτης βασίζονται στην βιβλιογραφική ανασκόπηση από τον διεθνή χώρο. Από την έρευνα προκύπτουν οι βασικές ενέργειες για τη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού βίντεο, οι οποίες θα πρέπει να είναι άμεσα συνδεμένες με τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό. Στη συνέχεια παρουσιάζονται δύο προσεγγίσεις αναφορικά με τα κριτήρια αξιολόγησης της ποιότητας των εκπαιδευτικών βίντεο: η πρώτη βασίζεται στη διατυπωμένη θεωρία της σύμφωνα με τον Meyer (2011) και εστιάζει στην πολυμεσική μάθηση του Mayer & Moreno (2003) η δεύτερη αναφέρεται στην πρόθεση των εκπαιδευτικών βίντεο και εστιάζει στο κατά πόσο ένα βίντεο είναι αποτελεσματικό. Το άρθρο ολοκληρώνεται με συμπεράσματα και με βασικές κοινές κατευθυντήριες, που είναι σκόπιμο να έχουν οι δημιουργοί των εκπαιδευτικών βίντεο. (EN)


εκαπιδευτικά βίντεο (EL)
κριτήρια αξιολόγησης εκπαιδευτικού βίντεο (EL)
αποδοτική μάθηση (EL)
εκπαιδευτικό βίντεο (EL)
educational video (EN)
educational video evaluation criteria (EN)
efficient learning (EN)

Animation, Film, Διαδραστικά Μέσα στην Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠαΔΑ), Πανεπιστήμιο Αιγαίου (EN)


2732-639X
Τμήμα Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας 3D Animation, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής; Τόμ. 2 Αρ. 1 (2021): AFIMEC (EL)
Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC]; Vol. 2 No. 1 (2021): AFIMEC (EN)

Copyright (c) 2021 Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC] (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.