Η ταινία «Δεν πετάμε, ανακυκλώνουμε!», αποτελεί ένα ντοκιμαντέρ που δημιουργήθηκε στα πλαίσια του ΠΜΣ “Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός Διαδικτυακής Εκπαίδευσης”. Βασικός στόχος του είναι να ενημερώσει, να προβληματίσει αλλά και να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές, γύρω από την έννοια και τις διαστάσεις της έννοιας της ανακύκλωσης, με συμβάντα που συμβαίνουν τόσο στην Αθήνα όσο και σε μια επαρχιακή πόλη, τα Καμένα Βούρλα. Σχετίζεται με το ζήτημα της ρύπανσης των σκουπιδιών στις πόλεις, την επεξήγηση και την ανάλυση της σημασίας της έννοιας της ανακύκλωσης, την διαδικασία που επιτελείται στα εργοστάσια ανακύκλωσης καθώς και τα υλικά που παράγονται αλλά και τη σύνδεση με την εκπαιδευτική πραγματικότητα και την οπτική των παιδιών. Έπειτα από μια σύντομη μελέτη της βιβλιογραφία, και ούσες δασκάλες, κατανοούμε πως έχει εκδηλωθεί μεγάλο ενδιαφέρον γύρω από την έννοια της ανακύκλωσης, η οποία σε κάποιο βαθμό παρουσιάζεται συγκεχυμένη στο μυαλό των μαθητών. Γι’ αυτό το λόγο λοιπόν, προκειμένου οι μαθητές να ενημερωθούν για την έννοια και τη σπουδαιότητα της διαδικασίας της ανακύκλωσης, ενσωματώσαμε έντονες εικόνες, ήχο, πραγματικά δεδομένα και συνεντεύξεις μαθητών.
(EL)
The film "We don't throw, we recycle!", is a documentary which was created as part of the MSc “Instructional Design and Distance Learning”. Its main goal is to inform, reflect and raise students’ awareness of the meaning and dimensions of recycling, with events that occur both in Athens and in a provincial city, Kamena Vourla. It is related to the issue of garbage pollution in cities, the explanation and analysis of the importance of the concept of recycling, the process carried out in the recycling factories and the materials produced, as well as the connection with the educational reality and the perspective of children. After a brief study of the literature, and being ourselves teachers, we understand that there has been a great interest in the concept of recycling, which to some extent appears confused in the minds of students. For this reason, in order for students to be informed about the meaning and importance of the recycling process, we incorporated vivid images, sounds, students’ interviews, facts and data.
(EN)