Κριτήρια Ποιότητας Βίντεο για τα Μαζικά Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCs)

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Κριτήρια Ποιότητας Βίντεο για τα Μαζικά Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCs) (EL)
Κριτήρια Ποιότητας Βίντεο για τα Μαζικά Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCs) (EN)

Γιασιράνης, Στέφανος
Κώστας , Απόστολος
Σοφός , Αλιβίζος (Λοΐζος)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2023-06-27


Τα Μαζικά Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCs) εμφανίστηκαν το 2008 για να εκδημοκρατίσουν την τριτοβάθμια εκπαίδευση προσφέροντας ελεύθερη πρόσβαση στη μάθηση σε κάθε ενδιαφερόμενο. Βασικό μαθησιακό υλικό στα MOOCs αποτελούν τα ολιγόλεπτα βίντεο, τα οποία συμβάλλουν στην επιτυχή τους ολοκλήρωση, καθώς ένα από τα βασικά προβλήματα των MOOCs είναι τα πολύ υψηλά ποσοστά μη ολοκλήρωσης των προγραμμάτων. Προϋπόθεση γι’ αυτό, είναι τα βίντεο να είναι ποιοτικά, καθώς ένα ποιοτικό βίντεο συμβάλλει στην επίτευξη των μαθησιακών στόχων και κρίνεται θετικά από τους/τις εκπαιδευόμενους/ες. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται τα αποτελέσματα βιβλιογραφικής ανασκόπησης που διεξήχθη με στόχο τη συγκέντρωση και ομαδοποίηση των κριτηρίων εκείνων που χαρακτηρίζουν ένα βίντεο ως ποιοτικό. Εντοπίστηκαν 50 δείκτες ποιότητας, οι οποίοι ομαδοποιήθηκαν σε 3 άξονες και 5 κατηγορίες. Οι δείκτες αυτοί μπορούν να αξιοποιηθούν, τόσο κατά το σχεδιασμό ενός μαθήματος MOOC, όσο και για την αξιολόγηση των βίντεο που περιλαμβάνονται σε ένα τέτοιο πρόγραμμα. (EL)
Massive Open Online Courses (MOOCs) emerged in 2008 to democratize higher education by offering free access to learning to everyone. The main learning material in MOOCs are short videos, which contribute to their successful completion, as one of the main problems of MOOCs is the very high non-completion rates. A prerequisite for this is that the videos are of high quality, as a quality video contributes to the achievement of learning objectives and is positively judged by the learners. This paper presents the results of a literature review conducted to collect and group together those criteria that characterize a video as qualitative. Fifty quality indicators were identified, which were grouped into 3 axes and 5 categories. These indicators can be used both when designing a MOOC course and for evaluating the videos included in such a program. (EN)


ποιότητα βίντεο (EL)
κριτήρια ποιότητας βίντεο (EL)
ΜΑΔΜ (EL)
βίντεο (EL)
MOOCs (EL)
διαδικτυακά μαθήματα (EN)
εκπαιδευτικά βίντεο (EN)
κριτήρια ποιότητας (EN)
ΜΑΔΜ (EN)
MOOCs (EN)

Animation, Film, Διαδραστικά Μέσα στην Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠαΔΑ), Πανεπιστήμιο Αιγαίου (EN)


2732-639X
Τμήμα Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας 3D Animation, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής; Τόμ. 4 Αρ. 1 (2023): afimec, main issue (EL)
Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC]; Vol. 4 No. 1 (2023): afimec, main issue (EN)

Copyright (c) 2023 Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC] (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.