Διερεύνηση της χρήσης βίντεο στο Δημοτικό σχολείο και αποτίμηση της ποιότητας των βίντεο που χρησιμοποιούνται

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Διερεύνηση της χρήσης βίντεο στο Δημοτικό σχολείο και αποτίμηση της ποιότητας των βίντεο που χρησιμοποιούνται (EL)
Διερεύνηση της χρήσης βίντεο στο Δημοτικό σχολείο και αποτίμηση της ποιότητας των βίντεο που χρησιμοποιούνται (EN)

Καπανδέλης , Γεώργιος
Σοφός , Αλιβίζος (Λοΐζος)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2024-07-07


Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθούν τόσο ο βαθμός και ο τρόπος χρήσης του βίντεο από τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας ως εκπαιδευτικό υλικό όσο και η ποιοτική αποτίμηση των βίντεο που χρησιμοποιούν στη βάση ποιοτικών κριτηρίων. Για την επίτευξη του ακολουθήθηκε μια μεικτή ερευνητική μέθοδος χωρισμένη σε δύο στάδια. Το πρώτο περιλάμβανε έρευνα δημοσκοπικού τύπου, με ερωτηματολόγιο από όπου συλλέχθηκαν δεδομένα σχετικά με τον βαθμό χρήσης, τον τρόπο, τα κριτήρια επιλογής βίντεο αλλά και ηλεκτρονικές διευθύνσεις βίντεο που δήλωσαν οι ερωτηθέντες πως χρησιμοποιούν στην διδασκαλία. Το δεύτερο στάδιο της έρευνας περιλάμβανε την ποσοτικοποιήμενη ανάλυση περιεχομένου αυτών των βίντεο, από δύο ερευνητές με βάση ένα πρωτόκολλο παρατήρησης- ρουμπρίκα που εξετάζει τα ποιοτικά κριτήρια. Συλλέχθηκαν δεδομένα από 150 εκπαιδευτικούς ΠΕ70 & ΠΕ71, και 94 ηλεκτρονικές διευθύνσεις βίντεο, από τα οποία εξετάστηκαν, ως προς τα ποιοτικά χαρακτηριστικά, τελικά τα 42 από δύο ερευνητές. Από τα αποτελέσματα της έρευνας φαίνεται πως οι Έλληνες εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν συχνά βίντεο στην διδασκαλία αναγνωρίζοντας την προστιθέμενη παιδαγωγική αξία του μέσου, αλλά δεν να κάνουν πάντοτε βέλτιστη και ορθή χρήση του. Επιπλέον αν και φαίνεται να επιλέγουν προσεκτικά τα βίντεο που πρόκειται να προβάλουν ώστε να αντιστοιχεί το περιεχόμενο στην ομάδα αναφοράς και τους επιδιωκόμενους στόχους, δεν φαίνεται να έχουν γνώση των ποιοτικών κριτηρίων που προτείνονται από την βιβλιογραφία με αποτέλεσμα τα βίντεο που τελικά χρησιμοποιούν να είναι μέτρια ποιοτικά. (EL)
The purpose of this paper is to investigate both the degree and the way of using the video by the teachers of primary school as educational material and the qualitative assessment of the videos they use based on qualitative criteria. To achieve this, a mixed research method divided into two stages was followed. The first included a poll-type survey, with a questionnaire from which data was collected about the degree of use, the way, the video selection criteria and also video URLs that respondents said they use in teaching. The second stage of the research involved the quantitative content analysis of these videos, by two researchers based on an observation-rubric protocol that examines qualitative criteria. Data were collected from 150 teachers and special education teachers, and 94 video URLs, of which 42 were finally examined for quality characteristics by two researchers. From the results of the research, it appears that Greek teachers often use videos in teaching, recognizing the added pedagogical value of the medium, but do not always make optimal and correct use of it. Furthermore, although they seem to carefully select videos they are going to show so that the content corresponds to the reference group and the intended targets, they do not seem to have knowledge of the quality criteria suggested by the literature, resulting in the videos they end up using being of average quality . (EN)


διδασκαλία (EL)
εκπαιδευτικοί (EL)
ποιοτικά κριτήρια εκπαιδευτικού βίντεο (EL)
Εκπαιδευτικά βίντεο (EL)
educational video quality criteria (EN)
Educationa videos (EN)
teachers (EN)
teaching (EN)

Animation, Film, Διαδραστικά Μέσα στην Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠαΔΑ), Πανεπιστήμιο Αιγαίου (EN)


2732-639X
Τμήμα Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας 3D Animation, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής; Τόμ. 5 Αρ. 1 (2024): main issue (EL)
Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC]; Vol. 5 No. 1 (2024): main issue (EN)

Copyright (c) 2024 Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC] (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)