Το διαδραστικό βίντεο στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Το διαδραστικό βίντεο στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες (EL)

Μυλωνά , Ειρήνη
Σοφός , Αλιβίζος (Λοΐζος)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2025-01-14


Επιδίωξη της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των ποιοτικών χαρακτηριστικών των διαδραστικών βίντεο με ενσωματωμένες ερωτήσεις που αφορούν στο σύνολο των τάξεων της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (Α’-Στ’ Δημοτικού - Grades 1-6). Για την πραγματοποίηση της έρευνας μελετήσαμε 45 διαδραστικά βίντεο από την πλατφόρμα επεξεργασίας EdPuzzle. Με τη μέθοδο της Ανάλυσης Περιεχομένου σε ένα δείγμα 352 ενσωματωμένων ερωτήσεων, επιδιώξαμε να δώσουμε απάντηση και στα τέσσερα ερευνητικά ερωτήματα που θέσαμε: 1. Ποια είδη ενσωματωμένων ερωτήσεων απαντώνται συχνότερα στο δείγμα των διαδραστικών βίντεο που διερευνούμε; 2. Ποιες είναι οι διδακτικές λειτουργίες των ενσωματωμένων ερωτήσεων στο δείγμα της έρευνας; 3. Ποια είδη γνώσης προάγονται με τις ενσωματωμένες ερωτήσεις του δείγματος; 4. Ποια είναι τα επίπεδα γνωστικών στόχων σύμφωνα με την ταξινομία Bloom; Από τα αποτελέσματα προέκυψε ότι οι ερωτήσεις Πολλαπλής επιλογής, η διδακτική λειτουργία της Διάγνωσης, η Πραγματολογική γνώση και ο γνωστικός στόχος της Απομνημόνευσης διαμορφώνουν σε γενικές γραμμές τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό των διαδραστικών βίντεο του δείγματος, φανερώνοντας μια μονοδιάστατη προσέγγιση. Ωστόσο, στις μικρές τάξεις (Grade 1-2) παρατηρήθηκε μια πιο ισορροπημένη εφαρμογή εκπαιδευτικού σχεδιασμού με την επιλογή και πολυπλοκότερων γνωστικών στόχων, όπως η Μεταγνώση και η Αξιολόγηση, καταδεικνύοντας ότι ο πολυδιάστατος εκπαιδευτικός σχεδιασμός είναι εφικτός για όλους τους μαθητές της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. (EL)
The aim of this study was to investigate the qualitative characteristics of embedded questions in interactive videos, such as the type of questions, their teaching functions, the types of knowledge and the cognitive process dimension, in different interactive videos that concerned all the grades of Primary Education. To carry out this research, we selected 45 interactive videos from the EdPuzzle, a web-based program designed to create interactive videos. In a sample of 352 embedded questions, using the Content Analysis method, we systematically recorded, described and interpreted the research data, answering all four research questions. From the results of the research, it emerged that the Multiple Choice questions, the teaching function of the Diagnosis, the Factual knowledge and the cognitive dimension of Remembering generally shape the instructional design of the interactive videos of the sample. In other words, it shows a tendency to apply practices derived from traditional teaching and to avoid other, more modern and innovative ones. Nevertheless, there were also positive surprises, proving that complex cognitive goals, such as Metacognitive Knowledge and Evaluation, can be promoted, even in 1st grade students. (EN)


διαδραστικά βίντεο και φυσικές επιστήμες (EL)
EdPuzze (EL)
εκπαιδευτικά βίντεο (EL)
Διαδικτυακή εκπαίδευση (EL)
εξ αποστάσεως εκπαίδευση (EL)
ενσωματωμένες ερωτήσεις (EL)
διαδραστικά βίντεο και φυσικές επιστήμες (EN)
EdPuzze (EN)
Διαδικτυακή εκπαίδευση (EN)
, εκπαιδευτικά βίντεο (EN)
εξ αποστάσεως εκπαίδευση (EN)
ενσωματωμένες ερωτήσεις (EN)

Animation, Film, Διαδραστικά Μέσα στην Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠαΔΑ), Πανεπιστήμιο Αιγαίου (EN)


2732-639X
Τμήμα Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας 3D Animation, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής; Τόμ. 6 Αρ. 2 (2025): Special issue (EL)
Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC]; Vol. 6 No. 2 (2025): Special issue (EN)

Copyright (c) 2024 Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC] (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.