Customer loyalty: η πελατειακή πίστη ως περιουσιακό στοιχείο της επιχείρησης

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2008 (EL)
The customer loyalty as an organisational asset
Customer loyalty: η πελατειακή πίστη ως περιουσιακό στοιχείο της επιχείρησης

Πάτσαρης, Νικόλαος Απόστολου

The goal of the current project is the study of the factors that determine and affect customer loyalty. At first, we examine the economic value of the loyal customer. Furthermore, we focus on the phases of customer loyalty as well as on the factors that affect it. We analyze the results that make customer loyalty attractive for an organization and also the various kinds of loyalty that a customer can exhibit. At the last part, we present the results of the empirical research which demonstrates the degree of customer loyalty at the Greek supermarket “Masoutis s.a.”. The results of the research confirm the existing bibliography.
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν την πίστη του καταναλωτή. Αρχίζουμε, εξετάζοντας την οικονομική αξία του πιστού καταναλωτή. Στη συνέχεια διαπραγματευόμαστε τις φάσεις της πελατειακής πίστης και τους παράγοντες εκείνους που την καθορίζουν. Αναλύουμε επίσης τα αποτελέσματα εκείνα που κάνουν ελκυστική την ύπαρξη πελατειακής πίστης για μια επιχείρηση καθώς και τα διάφορα είδη πίστης που μπορεί να επιδείξει ο πελάτης. Στο τελευταίο μέρος παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα της εμπειρικής έρευνας που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της εργασίας και αφορά στην πελατειακή πίστη στα σούπερ μάρκετ Μασούτης. Τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαιώνουν την υπάρχουσα βιβλιογραφία.

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Πελατειακή πίστη
Results of customer loyalty
Προσδιοριστικοί παράγοντες πίστης
Customer loyalty
Οικονομική αξία πελάτη
Customer's economic value
Kinds of customer loyalty
Είδη πίστης
Αποτελέσματα πίστης
Influential factors of customer loyalty

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

Ελληνική γλώσσα
Αγγλική γλώσσα

2008
2009-11-05T11:19:00Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών, Πληροφορική και Διοίκηση

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.