Μέχρι τη δεκαετία του 1970 η έρευνα για το ψωμί στην Ελλάδα ήταν σχεδόν ανύπαρκτη. Ευτυχώς, όμως, μερικά ερευνητικά ιδρύματα είχαν φροντίσει να καταγράψουν μνήμες και να διασώσουν σημαντικές μαρτυρίες για τη σχέση του Έλληνα με το ψωμί του.
Η έρευνα για το ψωμί είναι, βέβαια, δύσκολο να τελειώσει. Παρά το ότι η κατανάλωση ψωμιού μειώνεται διαρκώς, οι διαφορές στις ποσότητες του καταναλισκόμενου άρτου ανάμεσα στις αστικές και τις αγροτικές οικογένειες είναι περισσότερο από εμφανείς.
Παράλληλα κάνει την εμφάνισή του το βιομηχανοποιημένο ψωμί και δημιουργεί μια νέα αγορά. Ο κλάδος αυτός αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς καθώς το τυποποιημένο ψωμί γίνεται αποδεκτό από το ευρύ καταναλωτικό κοινό.
Την τελευταία πενταετία, όμως, εισάγεται η επαναστατική μέθοδος bake off station. Αφορά το επιτόπου ψήσιμο και διανομή ψωμιών μέσα σε σούπερ μάρκετ. Έτσι, τα σούπερ μάρκετ βρίσκονται στο στόχαστρο των αρτοβιομηχανιών για να
αυξήσουν τα μερίδια αγοράς του ψωμιού.