Μάρκετινγκ και δημιουργία εμπορικού σήματος σε μία επιχείρηση

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας   

Αποθετήριο :
@νάκτησις   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Μάρκετινγκ και δημιουργία εμπορικού σήματος σε μία επιχείρηση

Λαζαρίδης, Γεώργιος

Thesis
NonPeerReviewed

2014


Η εργασία ασχολείται με την δημιουργία του εμπορικού σήματος σε μια επιχείρηση. Για να κατανοηθεί ο ρόλος των εμπορικών σημάτων, είναι απαραίτητο να διακρίνουμε τρεις έννοιες: ένα προϊόν, μια μάρκα και μια επιτυχημένη μάρκα. Προϊόν είναι ό,τι ανταποκρίνεται στις λειτουργικές ανάγκες των πελατών. Αυτό μπορεί να είναι ένα φυσικό προϊόν, όπως ένα συγκεκριμένο χημικό μίγμα, ένας βιομηχανικός τόρνος ή ένα ρολόι. Μπορεί να είναι ένα προϊόν υπηρεσίας, όπως μια τράπεζα, ένας συνοδός ομάδας τουριστών ή μια υπηρεσία παροχής συμβουλών διευθύνσεως. Στο πιο βασικό επίπεδο, οι πελάτες αγοράζουν προϊόντα για να ανταποκριθούν συγκεκριμένες λειτουργικές ανάγκες: αγοράζουμε ένα ρολόι για να βλέπουμε την ώρα, μια τράπεζα χρησιμοποιείται για αποταμίευση, μεταφορά χρημάτων ή δανειοδότηση. Οι περισσότεροι προμηθευτές θα θελήσουν να αναγνωρίσουν το δικό τους προϊόν και να το διαφοροποιήσουν από τα προϊόντα των ανταγωνιστών. Αυτό το καταφέρουν δίνοντας του μια μάρκα. Μια μάρκα μπορεί να οριστεί ως ένα συγκεκριμένο όνομα, σύμβολο ή σχέδιο -ή, πιο συχνά, ένας συνδυασμός αυτών- που χρησιμοποιείται για να δια κρίνει ένα συγκεκριμένο προϊόν του πωλητή. Τότε, ένας προμηθευτής θα προσπαθήσει λογικά να δημιουργήσει την ενημέρωση και την προτίμηση μεταξύ των πελατών για τη μάρκα του. η ενημέρωση μπορεί να γίνει με την ανάπτυξη μιας εντυπωσιακής παρουσίασης της μάρκας και με την διάθεση αρκετών χρημάτων για τη διαφήμιση και την προώθησή της. Η δημιουργία της προτίμησης μιας μάρκας, ωστόσο, είναι πιο δύσκολη. Πολλοί προμηθευτές πετυχαίνουν υψηλή ενημέρωση, αλλά είναι αντιπαθητικοί σε μεγάλα τμήματα της αγοράς. Αυτές είναι οι αρνητικές μάρκες -η ονομασία της μάρκας αποτελεί παθητικό παρά ενεργητικό. Τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά μιας επιτυχημένης μάρκας είναι ότι, παράλληλα με την προσφορά ενός προϊόντος που ανταποκρίνεται στις λειτουργικές απαιτήσεις των καταναλωτών, προσφέρονται και πρόσθετες αξίες που ανταποκρίνονται σε συγκεκριμένες ψυχολογικές ανάγκες τους. Αυτές οι πρόσθετες αξίες προκαλούν συναισθήματα πεποίθησης ότι η μάρκα έχει υψηλότερη ποιότητα ή είναι πιο επιθυμητή από τα παρόμοια προϊόντα των ανταγωνιστών.

Μάρκετινγκ
Εμπορικά σήματα

Ελληνική γλώσσα

cc_by_nc_nd




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.