Η πολιτική franchise στον κλάδο των αρτοζαχαροπλαστείων

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας
Αποθετήριο :
@νάκτησις
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2011 (EL)
Η πολιτική franchise στον κλάδο των αρτοζαχαροπλαστείων

Προδρομίδης, Ιωσήφ

Εδώ και περίπου τέσσερις δεκαετίες, η επιχείρηση μέσω του συστήματος franchise εντάχθηκε στα επιχειρηματικά πεπραγμένα και της Ελλάδας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αυτού του είδους οι επιχειρήσεις εγγυώνται απόλυτη επιτυχία. O όρος franchise προέρχεται από το παλιό γαλλικό ρήμα francher, που σήμαινε παραχώρηση ενός προνομίου ή την παραίτηση από κάποια δικαιώματα. Franchise ονομάζεται το σύνολο των δικαιωμάτων βιομηχανικής ή πνευματικής ιδιοκτησίας που αφορούν σε εμπορικά συστήματα και επωνυμίες, πινακίδες καταστημάτων, πρότυπα χρήσεως, σχέδια, δικαιώματα αντιγραφής, τεχνογνωσίες ή διπλώματα ευρεσιτεχνίας προς εκμετάλλευση με σκοπό τη μεταπώληση προϊόντων ή την παροχή υπηρεσιών σε τελικούς χρήστες. Ετυμολογικά σημαίνει να είσαι ελεύθερος, ενώ στην επιχειρηματική γλώσσα το franchising νοείται ως μια μέθοδος διανομής προϊόντων ή υπηρεσιών. Το franchise αποτελείται κυρίως από την επιχείρηση η οποία παρέχει έναντι άμεσου ή έμμεσου οικονομικού ανταλλάγματος, το δικαίωμα εκμετάλλευσης του συγκεκριμένου συστήματος και τους δικαιοδόχους, δηλαδή τα πρόσωπα που έχουν το δικαίωμα εκμετάλλευσης. Διέπεται από συμφωνίες που ορίζουν τον τρόπο χρήσης, την περιοχή ανάπτυξης και τα χρηματικά ποσά που αναλογούν στα κέρδη και στις αγορές. Στο χώρο της αρτοζαχαροπλαστικής δραστηριοποιούνται τουλάχιστον επτά εταιρείες, από τις οποίες μόνο η μία πανελλαδικά, ενώ οι υπόλοιπες σε συγκεκριμένα γεωγραφικά διαμερίσματα. Λόγω όμως του ότι, οι προοπτικές που χαρακτηρίζουν την αγορά άρτου και των λοιπών αρτοσκευασμάτων στην Ελλάδα, διαγράφονται θετικές, για τα επόμενα έτη, μοιραία αναμένεται να υπάρχει και προοπτική επέκτασης για τα προϊόντα αυτά μέσω της συγκεκριμένης πολιτικής.

Thesis
NonPeerReviewed

Ζαχαροπλαστική
Franchises (Retail trade)

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας (EL)
TEI of West Macedonia (EN)

2011


cc_by_nc_nd



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.