Μουσειακό μάρκετινγκ. Η περίπτωση του μουσείου Ακρόπολης και η προσέλκυση μαθητών

RDF 

 
This item is provided by the institution :
TEI of West Macedonia
Repository :
@naktisis
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



Semantic enrichment/homogenization by EKT

2016 (EN)
Μουσειακό μάρκετινγκ. Η περίπτωση του μουσείου Ακρόπολης και η προσέλκυση μαθητών

Μπίμπα, Μαριάνθη

Ο σκοπός της εργασίας αυτής είναι να αναδείξει την σημασία του εκπαιδευτικού αλλά και του επικοινωνιακού ρόλου των σύγχρονων μουσείων στο πλαίσιο μιας ενιαίας στρατηγικής μάρκετινγκ με ιδιαίτερη αναφορά στην περίπτωση του Μουσείου Ακρόπολης. Η δομή της εργασίας είναι η ακόλουθη: το πρώτο κεφάλαιο εξετάζει τα χαρακτηριστικά και τα γνωρίσματα του σύγχρονου μουσείου. Συγκριμένα παρουσιάζει τον χαρακτήρα και την αποστολή του και εξετάζει την διαχρονική του εξέλιξη. Με μεγαλύτερη ωστόσο λεπτομέρεια εξετάζονται η επικοινωνιακή διάσταση του μουσείου καθώς και ο εκπαιδευτικός του ρόλος. Έπειτα στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζονται ζητήματα που αφορούν το μουσειακό μάρκετινγκ. Μετά μια εισαγωγική παρουσίαση της έννοιας του μάρκετινγκ και των λειτουργιών στη συνέχεια γίνεται μια εκτενέστερη αναφορά στο μουσειακό μάρκετινγκ και την εξέλιξη του, στο μείγμα μάρκετινγκ των μουσείων αλλά και στην προσέλκυση του κοινού. Το τρίτο κεφάλαιο αποσαφηνίζει ακολουθούμενη μεθοδολογία της έρευνας με τον συνδυασμό ποσοτικών και ποιοτικών προσεγγίσεων στο πλαίσιο της μελέτης περίπτωσης του Μουσείου Ακρόπολης. Το τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζει τα ευρήματα της μελέτης περίπτωσης που αφορούν το μίγμα μάρκετινγκ του μουσείου, την επικοινωνιακή του δράση και τον εκπαιδευτικό του ρόλο και τα προγράμματα που υλοποιεί στον τομέα αυτό. Επίσης παρουσιάζονται ποσοτικά στοιχεία που αφορούν την επισκεψιμότητα στο Μουσείο ακρόπολης αλλά και ποιοτικά στοιχεία που προκύπτουν από την διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών-συνοδών στο μουσείο. Στο τελευταίο κεφάλαιο συνοψίζονται τα βασικά σημεία της εργασίας, εξάγονται τα κύρια συμπεράσματα και διατυπώνονται ορισμένοι προβληματισμοί και προτάσεις.

Thesis
NonPeerReviewed

Μάρκετινγκ
Επικοινωνία - Τεχνολογικές καινοτομίες
Μουσεία

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας (EL)
TEI of West Macedonia (EN)

2016-04


cc_by_nc_nd



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)