Το e-learning εισβάλει δυναμικά στη ζωή μας κατακλύζοντας όλο και περισσότερο εκπαιδευτικές και επιμορφωτικές δράσεις. Στην παρούσα εισήγηση δίνεται καταρχήν συνοπτικά το ιστορικό της εμφάνισης του e-learning και οι προϋποθέσεις για την δημιουργία τέτοιων περιβαλλόντων μάθησης. Στη συνέχεια αναλύονται οι σημαντικότερες μορφές e-learning (ασύγχρονη και σύγχρονη τηλεκπαίδευση) και το σε ποιους τομείς χρησιμοποιούνται οι εφαρμογές τους σήμερα.
Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται τη μεθοδολογία δημιουργίας μιας εφαρμογής e-learning (ηλεκτρονικής μάθησης) για το μάθημα Δίκτυα Υπολογιστών του τμήματος Πληροφορικής και Τεχνολογίας Υπολογιστών Παραρτήματος Καστοριάς, του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Η υλοποίηση της παρούσας εργασίας έγινε έπειτα από μελέτη ορισμένων εφαρμογών συγγραφής περιεχομένου πολυμέσων από τις οποίες τελικά επιλέγει η εφαρμογή Toolbook lnstructor 9.5, για την υλοποίηση του πρακτικού μέρους της πτυχιακής εργασίας.