Η Θεωρία του Π. Μπουρντιέ για την Κοινωνία και τη Νεωτερικότητα

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Η Θεωρία του Π. Μπουρντιέ για την Κοινωνία και τη Νεωτερικότητα

ΛΕΛΕΔΑΚΗΣ, ΚΑΝΑΚΗΣ (ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ, ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ)

ΚΟΝΙΟΡΔΟΣ, ΣΩΚΡΑΤΗΣ (ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ, ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ)

Σκοπός της ενότητας είναι η παρουσίαση της θεωρίας του P. Bourdieu για το άτομο, την κοινωνία και τη νεωτερικότητα. Τα προσδοκώμενα αποτελεσματα της ενότητας είναι να μπορούν οι φοιτητές να αναφερθούν στα κύρια σημεία της θεωρίας του Bourdieu, αλλά και να την τοποθετούν μέσα στη γενικότερη προβληματική για τη σχέση δομής και δράσης και θέσεων για τη νεωτερικότητα.
Σύγχρονες συνθετικές θεωρίες όπως των Giddens και Bourdieu έχουν σαν στόχο να υπερβούν τα προβληματικά σημεία τόσο των ατομιστικών, όσο και των ολιστικών θεωριών για τη θεώρηση της κοινωνίας και της ατομικής δράσης τονίζοντας την αλληλοδιαπλοκή δομής και δράσης. Ο Giddens αποδίδει μία ιδιαίτερα αυξημένη αυτονομία στο κοινωνικό υποκείμενο στη νεωτερικότητα, ολισθαίνοντας ωστόσο προς ατομιστικές θέσεις. Ο Bourdieu, αντίθετα, τονίζει την κοινωνική κατασκευή του υποκειμένου μέσω της έννοιας της έξης που εισάγει και η οποία θεωρεί ότι παραμένει το ίδιο σημαντική στη σύγχρονη κοινωνία. Παράλληλα εισάγει τις έννοιες του πεδίου και των διαφόρων μορφών κεφαλαίου. Η συμβολή του Bourdieu είναι σημαντική, αλλά βέβαια υπάρχουν και προβληματικά σημεία στις έννοιες αυτές όπως και στον συνδυασμό τους.

Hypertext

έξη, πεδίο, αυτονομία, στρατηγική, δομή/δράση, μορφές κεφαλαίου, habitus, field, autonomy, strategy, structure/agency, forms of capital

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

2013-12-13T11:21:56Z
2008
2009-03-05T10:18:34Z


(24 Σελίδες)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.