Teaching English to refugee students in the Greek Primary School: Problems and difficulties towards literacy development

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

H Διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας σε παιδιά προσφύγων που φοιτούν στο ελληνικό δημοτικό σχολείο: Προβλήματα και δυσκολίες σχετικά με τον γλωσσικό τους εγγραμματισμό, την ικανότητα ανάγνωσης και γραφής
Teaching English to refugee students in the Greek Primary School: Problems and difficulties towards literacy development

Δέρβου, Νικολέτα

Σταθοπούλου, Μαρία
Καρασίμος, Αθανάσιος

Περιέχει 10 σχήματα (figures) και 4 πίνακες (tables)
Η διπλωματική αυτή εργασία ασχολείται με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι πρόσφυγες μαθητές σχετικά με τον εγγραμματισμό τους κατά τη διάρκεια μαθημάτων αγγλικής γλώσσας σε απογευματινές τάξεις υποδοχής (ΔΥΕΠ) σε ελληνικά δημοτικά σχολεία. Το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ξεκίνησε το 2016 λόγω της μεγάλης εισροής και εγκατάστασης προσφύγων Αραβικής προέλευσης στην Ελλάδα. Έχει ως στόχο την προετοιμασία των προσφύγων μαθητών για ένταξη στην εκπαιδευτική διαδικασία και σταδιακά την ενσωμάτωση τους στα ελληνικά σχολεία πρωινής ζώνης. Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στην διερεύνηση μιας σειράς παραγόντων που επηρεάζουν την εκπαίδευση προσφύγων όπως επίσης και στην ανεύρεση λύσεων αντιμετώπισης των αδυναμιών τους. Η έλλειψη πηγών από την διεθνή βιβλιογραφία σχετικά με συγκεκριμένα προγράμματα εγγραμματισμού προσφύγων είναι το κενό που σκοπεύει να εξερευνήσει η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία και να σχεδιάσει ένα πρόγραμμα μαθημάτων/ύλης (syllabus) που θα περιλαμβάνει χρήσιμες πρακτικές για τη διδασκαλία ανάγνωσης και γραφής προσφύγων μαθητών από την έναρξη των μαθημάτων. Η ανάλυση των δεδομένων προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με προβληματικές περιοχές που σχετίζονται με τον εγγραμματισμό των προσφύγων. Εντοπίζει ακόμη διάφορους παράγοντες που εμποδίζουν την γλωσσική τους ανάπτυξη όπως το παρόν πρόγραμμα σπουδών, την ελλιπή επιμόρφωση εκπαιδευτικών, την απουσία Διαμεσολαβητή και επίσης την ανεπαρκή σχολική εμπειρία των μαθητών καθώς και τη χαμηλή συμμετοχή των γονέων τους. Τα ευρήματα της έρευνας χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία ενός προγράμματος μαθημάτων που υποστηρίζει την μάθηση των προσφύγων και το έργο σημερινών και μελλοντικών εκπαιδευτικών.
This dissertation concerns the challenges and difficulties refugee students are facing in their literacy development while attending English lessons in preparatory afternoon classes (DYEP) in Greek primary schools. This educational program was introduced in 2016 by the Ministry of Education due to the large influx and settlement of refugees from Arabic countries in Greece. It aims at preparing refugee students to integrate into the educational procedure and gradually be able to enroll in Greek morning schools.Within the framework of this study, a number of factors that affect their learning have been explored. Suggestions for further assistance are also offered. The lack of resources from international literature concerning specific literacy programs on refugees education is the gap that the present dissertation aims to explore and design a syllabus with useful tips on how to develop refugees’ reading and writing skills right from the beginning of their study of the English language. The data analysis provides information in relation to the problematic areas in refugees’ literacy acquisition.It also discusses certain factors that impede students’ literacy development such as the present curriculum, lack of trained teachers and Mediator’s support as well as students’ school insufficient experience and low degree of parental involvement. The findings of the research have been exploited for the development of a syllabus which is actually the main contribution of this study thus supporting the idea of equal opportunities to learning.The syllabus aspires to help foreign language teachers working with refugees.

Διπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertation

πρόγραμμα μαθημάτων, syllabus
δυσκολίες, difficulties
εγγραμματισμός, literacy development
πρόσφυγες μαθητές, refugees


Ελληνική γλώσσα

2018-09-22
2018-10-09T07:36:08Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

145
15
6




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.